Het is 28 maart 2024 22:49


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Mossen
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 11:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een geheel andere wereld is die van de mossen. De meeste mensen merken ze nog niet eens op. Mossen zijn plantjes zonder bloemen. Ze vormen dus ook geen zaden maar wel sporen. Ook schimmels(o.a. paddenstoelen) zijn planten met sporen.
De Sporenplanten vormen 2 hoofdgroepen: Sporenplanten met bladgroen en Sporenplanten zonder bladgroen. De mossen horen tot de eerste groep en de paddenstoelen tot de tweede.
Wat jullie zien komt uit een bloempot. Het is een combinatie van Haarmos en Steenlevermos. Het Steenlevermos kan een tapijt van groene "deeg" op de bodem veroorzaken, waaruit later de sporendrager in de vorm van een parasol verschijnt.
In mijn upload zien jullie in de BG de sporendragers van Haarmos en uit de rechter benedenhoek een sporendrager van het Steenlevermos.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 15:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
De scherpte is zeker mooi gekozen maar zit teveel in de hoek.
De compositie doet het niet voor mij Jo.
Ook het onscherpe stuk in de rechter beneden hoek is er teveel aan.

Als het mos op de achtergrond scherper had geweest was het misschien meer 1 geheel.
Zoals de foto nu is zou ik ervoor kiezen om een heel stuk van de linkerkant af te halen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 18:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dankjewel voor je eerlijke reactie Gerda!!! :) :) :)
Hoe contrasterend kan het zijn: Mijn silhouette de l'arbre verdient hier een TC, terwijl dezelfde plaat elders maar 2 reacties uitlokt.
Deze doet jouw hartje niet sneller kloppen en wordt elders tot favoriet gekozen.
Daarmee wil ik NIET aangeven dat jouw reactie geen fundament heeft, integendeel.
Een foto is heel vaak smaakgebonden wat dat dan ook moge betekenen..............


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 18:27 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een TC zegt ook niet zo heel veel vind ik, die wordt gegeven door een moderater en het ligt er dus ook maar net aan welke moderater hem geeft en wat de smaak van die moderater is....het blijft natuurlijk wel leuk als je een TC krijgt. ;)
Ik vond je TC ook niet zo heel bijzonder :blush , maar anderen denken daar weer anders over en het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Ook deze foto spreekt mij om de Gerda gegeven redenen niet zo heel erg aan. :blush
Ik denk dat als het scherpe steeltje meer aan de linkerkant had gestaan en het rechtse gedeelte helemaal weg zou vallen, de foto voor mij beter zou zijn. :dk ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 19:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dankjewel Ron voor je uitgebreide reactie!!!Dat kan ik wel waarderen!!! :) :) :)
Het is, zoals je zelf ook al aangeeft, vaker een kwestie van smaak....... :) :) :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 11 feb 2019 19:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het zal inderdaad wel een kwestie van smaak zijn want deze foto bevalt mij best. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 12 feb 2019 08:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13927
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb een goed gevoel bij deze compositie, omdat het totaal plaatje compleet is. De onscherpe mosjes vullen het beeld juist mooi in. Eventueel horizontaal spiegelen Jo geeft onze leesrichting wat meer rust is een gedachte die bij mij opkwam, maar weer een heel fraaie ! :super


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 12 feb 2019 09:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dankjewel voor jullie reacties!!! :) :) :)
@Herman: Horizontaal spiegelen zou mogelijk kunnen, maar mijn bedoeling was om naar de climax toe te werken........zoals een muziekstuk dat pp begint en ff eindigt, maar het kan zeer zeker ook andersom!!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 12 feb 2019 10:08 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jo schreef:
Dankjewel Ron voor je uitgebreide reactie!!!Dat kan ik wel waarderen!!! :) :) :)
Het is, zoals je zelf ook al aangeeft, vaker een kwestie van smaak....... :) :) :)

Graag gedaan Jo en zoals je ziet zijn er 2 anderen die het wel mooi vinden, dus...... ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mossen
BerichtGeplaatst: 12 feb 2019 10:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16009
Woonplaats: Kunrade-Voerendaal
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:up :up :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed