De kleurinstellingen in CS4 staan als volgt ingesteld:

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen! Zouden jullie alleen de uitleg geschikt willen maken voor dummies, want ik heb echt geen verstand van dit soort zaken.

ICC-profiel: sRGB IEC61966-2.1Nagtie schreef:euhm wat staat er over ICC profiel bij het opslaan?
In eerste instantie was daar de rode kleur zichtbaar, maar na wat spelen met de mogelijkheden, ben ik er net achtergekomen dat ik daar met onderstaande instellingen dezelfde kleur zichtbaar kan krijgen. Als ik dan echter op opslaan kies, wordt hij toch weer roder. Om het verhaal nog ingewikkelder te maken: nadat ik een printscreen van de instellingen maakte was het voorbeeld dat naast de instellingen wordt weergegeven ook weer net even anders van kleur.Nagtie schreef:En euhm wat gebeurt als naar opslaan voor web gaat?

Volgens mij doe ik dat.Alpha200 schreef:Voor het internet het profiel sRGB gebruiken.
In sRGBpaly schreef:In welke kleurruimte maak je je foto's?
Waarom? Ik heb mij laten vertellen dat de meeste professionele printers deze werkruimte niet aankunnen. Omzetten naar sRGB is dan toch nodig, waarom dan niet gelijk de foto's maken in sRGB?paly schreef:Je werkruimte kan je best groter maken naar adobergb of groter.
Nee ik maak de foto's in sRGB.Alpha200 schreef:Je schiet dus in Adobe, laat fotoshop dan ook maar die kleurruimte gebruiken (even bij je instellingen wijzigen) en ook dat hij bij openen van een ander profiel moet vragen wat je wilt doen.

Vinkjes weghalen maakt helaas niets uit in het eindresultaat. De foto is nog altijd te rood.Alpha200 schreef:Bovenin zou ik kleurprofiel insluiten het vinkje weghalen.
Als het goed is blijft het gewoon in sRGB staan.
Omzetten in sRGB zou ik het vinkje weghalen. Het is tenslotte al in sRGB.
IVM verscherpen zou ik:
Bij kwaliteit zou ik er bicurbisch scherper van maken.
Ben benieuwd of dat werkt
Yip, ik fotografeer in RAW. DPP staat ook ingesteld op sRGB, dus dat zou geen probleem moeten veroorzaken?! DPP geeft ook wel de juiste kleur weer.Alpha200 schreef:Schiet je trouwens in RAW?
Zo ja dan moet je ook even kijken in welk kleurprofiel je hem in je rawconverter opent.

Dat heeft geen nut, want beide versies zijn te rood. Het enige dat meer in de buurt van de originele kleur komt is de printscreen. Ik zal hieronder toch even alle drie de versies plaatsen...Alpha200 schreef:Tsjaaaa.......................
Als alles sRGB is zou het er toch hetzelfde uit moeten zien.
Kun je hier beide versies van een foto plaatsen?