Deze tip ligt ook binnen uw handbereik Armand.
Ik heb idd meestal de luxe dat er een make-up artiest aanwezig is. Dat klopt. Maar niet altijd en dan heeft dat wel zo zijn voordeel als je er zelf iets van kent zodat je de shoot kan redden.
De laatste tijd werk ik met modellen die ruime ervaring hebben maar ook starters zijn bij mij welkom. En dan moet je een beetje je plan kunnen trekken.
Wat kosten betreft ben ik het niet met je eens.
Een potje loose powder kost je hooguit 15 euro. De beste toepassing is een grote borstel en die kost je in low cost variant hooguit 20 euro. Dat is een investering van 35 euro. Ik denk niet dat dit nu echt een probleem kan zijn.
O ja, je hebt ook nog reinigingsvloeistof nodig om telkens je borstel te ontsmetten na elke toepassing. Die kost je 5 euro of zo voor een flesje.
De toepassing en effect kan je in deze video mooi zien.
https://www.youtube.com/watch?v=IxpHR7fHt4YKijk naar de eerste 2 minuten en kijk vooral naar de glans van de huid en hoe het verdwijnt bij het toepassen van loose powder. (noemen ze ook wel setting powder)
Dit is geen hocus spocus die je enkel in high end kan vinden. Dit is gewoon basiskennis make-up en ook jij kan die techniek gebruiken en toepassen.
Laat de meisjes gerust hun make-up zelf doen. Dat is best ok. Maar bekijk dan goed het resultaat en wees kritisch of het niet afgewerkt moet worden met loose powder. Zorg dat je die loose powder hebt en leg hun uit wat de bedoeling is zodat ze dit bij zichzelf kunnen aanbrengen. Ben je er helemaal mee vertrouwd kan ook jij dat toepassen als het model dat ok vindt.
Ik heb dat ook allemaal moeten leren hoor Armand. En de eerste keer dat ik make-up aanbracht was best ook wel om bij te huilen. Maar ik had een supertof model waarmee ik dat besproken had en ze kon er best wel mee lachen.
Nadien met wat oefenen ging dat beter en beter. Ik heb net zoals Daniel daar ook lessen in gevolgd om de meer gevorderde technieken van make-up te leren.
Dat jij daar niet zo ver in wil gaan kan ik best begrijpen. Maar dat is ook niet nodig. Met die loose powder kan je al veel.
Veel succes! Bekijk het van de positieve kant.