Het is 28 maart 2024 14:57


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Arena + blauwe update
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 18 apr 2019 23:15 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

RX100V, 1/50, F/2.8, ISO-1600, -0,7EV, 26mm(70mm ff)



Update, in het blauw:
Fotografie

RX100V, 1/200, F/2.8, ISO-1600, -0,7EV, 26mm(70mm ff)


Laatst bijgewerkt door Ron62 op 24 apr 2019 09:52, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 19 apr 2019 20:00 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt Judith, ik heb de Exif er nog bij gezet. :)

Vind het zelf ook wel wat hebben zo, maar schijnbaar vind de rest het niks. :dk ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 16:15 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Iemand die mij misschien kan vertellen waarom deze foto niet aanspreekt?

Ik ben niet van suiker, dus als men een foto van mij niet mooi vindt dan mag dat ook gezegd worden.

Het is ook pas m'n vierde concert waar ik foto's maak, de eerste keer was in 2014 met de Sony A55 en de laatste 3 keer was allemaal met de Sony RX100V compact camera en vanaf november 2018.
Ik heb dus nog niet veel ervaring hiermee en wil er toch wel graag wat meer over leren/weten, zodat ik kan proberen om het de volgende keer wat beter te doen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 18:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel moeilijk : podiumfotografie

Ik vind de rechtse benedenhoek niet zo goed......
Govert De Roos deed veel podiumfotografie.....misschien daar eens kijken


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 20:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Op zich niets mis mee denk, is gewoon een lastige tak om mooie platen te maken.

in deze zou ik zelf de mic die rechts uit het kader komt een soppie geven.

Van boven komt een lichtstreep het beeld in, geeft niets hoort erbij maar omdat hij bijna aansluit op de draad van de microfoon zou ik die ook een soppie geven.

Goede poging Ron. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 20 apr 2019 21:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wel een mooie compo en actiefoto. Vindt hem ook heel erg rood.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 21 apr 2019 10:04 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor jullie reacties. :up

Wat is er niet goed aan de rechtse benedenhoek, AJL?
Hetgeen je daar ziet is de gitarist van de band die voor een stapel boxen staat, ook is er wat rook te zien, van de rookmachines.
Zelf vind ik het niet echt storend, omdat het in die hoek vrij donker is en het voor mij dus niet veel aandacht bij de zanger weg trekt.

Die microfoon zag ik later(nadat ik al klaar was met de foto) wel, maar voor mij niet storend genoeg om 'm alsnog weg te halen......ik had wel een vermoeden dat jij 'm zou benoemen als je een reactie zou geven. ;)
Lichtstreep was me tot nu toe helemaal nog niet opgevallen, maar nu jij 'm benoemd hebt zag ik 'm wel en sluit inderdaad aan op de draad van de microfoon, maar ook deze is voor mij niet storend genoeg om 'm weg te halen.
Het enige wat ik weg gehaald heb zijn 2 witte lichtjes, die tussen de zanger en gitarist in zaten, ik denk van een nooduitgang of zo, die stoorden mij wel een beetje.

De originele JPEG is nog roder Frans, met concertfotografie kun je echt alle kleuren verwachten.
Ik heb nog een foto van 3 seconden eerder en daar is de zanger weer helemaal blauw.....en dan bedoel ik niet van de drank. :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 23 apr 2019 10:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zie deze net pas Ron en dit is voor mij een prima concertfoto en de tip van Joop over de microfoon een soppie geven, is een goeie.
Helaas ben ik geen kenner op dit gebied, maar kijk wel naar je compositie, scherpte en kleuren die in deze bij een concert horen. De spotlight boven hem doet het ook goed !
Regel je vooraf een 1e rij plaats ?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 23 apr 2019 10:33 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jij ook bedankt Herman. :)

De microfoon die je ziet is de microfoon van de gitarist, die zal niet blij zijn als ik z'n microfoon laat verdwijnen. :rof

Was dat regelen van die 1e rij maar waar. ;)
Ook deze foto's zijn gemaakt in de Boerderij en dat zijn gewoon allemaal dezelfde staanplaatsen, wie het eerst komt heeft een beter plekje dus.
De eerste keer dat ik daar foto's maakte(Glenn Hughes) stond ik een meter of 1,5 à 2(3 à 4 personen) van het podium af en had ik best veel last van de mensen die voor me stonden, ik kan immers niet veel inzoomen, maximaal 70mm omgerekend naar full frame, dus ongeveer 50mm op APS-C.
De 2e keer was naar de Kiss Forever Band en toen ervoor gezorgd dat we wat eerder daar waren en had toen ook een plekje op de 1e rij, net als nu.
Het nadeel daarvan is dat je wel redelijk op tijd daar moet zijn en dat je dus ook knap lang moet staan van het begin tot het eind(19:30 uur tot ongeveer 23:00 à 23:30 uur) en als je wat te drinken gaat halen, of naar de wc gaat is je plekje natuurlijk weg.
Voordeel is dat je lekker op het podium kunt leunen en dat je betere foto's kunt maken. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 24 apr 2019 06:51 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24351
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik weet het niet, Ron. Ik zie net ook een blauwe versie verschijnen die veel op deze rode lijkt. Zeker geen slechte foto's maar ook niet bijzonder, waardoor ik even geen aanleiding zie om er op te reageren. Er wordt volgens mij zowiezo weinig gereageerd op concertfoto's, Kawaracer heeft daar ook al eens wat over gezegd. De leukste foto's in dat genre zijn toch vaak die waarbij je wat meer het concertgevoel meekrijgt door bv. de lichtshow of de medemuzikanten. Hier zie je alleen de zanger, en in een wat moeilijke hoek. Ik weet ook wel dat dit haast niet anders kan, maar voor de kijker helpt dat niet.

Zomaar wat gedachtes die door mijn hoofd gingen bij het zien van je vraag.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 24 apr 2019 07:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
de bol hoedjes is een super sterke foto in mijn ogen. deze als je geen fan van de groep bent. is de foto vrij passief. er is ook geen contact met de zanger. soms is het wachten dat ie net jou kant opkijkt om een sterkere foto te krijgen. of om net een emotie te vangen van de zanger. ook al haal je hier de microfoons weg zal de foto op zich niet sterker worden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 24 apr 2019 09:49 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Peter en Wim ook bedankt. :up

De rode en de blauwe zijn inderdaad redelijk kort na elkaar gemaakt Peter, zit ruim 2 minuten tussen, maar wel tijdens hetzelfde nummer.
Ik heb de blauwe ook geplaatst omdat iemand deze wel erg rood vond, misschien had ik 'm beter als update bij deze kunnen plaatsen, dan kun je ook zien dat er best nog wel wat verschil tussen de foto's is.
Voor mij is het zijn de enige dingen die overeenkomen dat het vanaf hetzelfde punt is gemaakt en dat het dezelfde zanger is.
Ik zal die andere hier wel bij zetten, is makkelijker vergelijken, dan mag een modderater het andere topic weg gooien.
Wat Kawaracer zegt klopt ook wel een beetje, er wordt bij concertfoto's inderdaad wat minder gereageerd.

Bij de blauwe versie heb ik de microfoon wel weg gehaald, maar voor mij is dat nou ook niet zo heel belangrijk, Wim.
De zanger van voren erop zetten viel niet mee vanaf het punt waar ik stond, ik zal eens kijken of ik nog wat foto's heb waarbij ie meer mijn kant op keek.

Het ging mij zoals Judith al zegt en Joop ook bij de blauwe versie, meer om het wat spookachtige effect van het licht, dat was eigenlijk de belangrijkste reden om deze 2 te plaatsen.
Zal binnenkort nog wat meer 'normale' foto's plaatsen van dit concert.
Heb in ieder geval nog één wat apartere foto, die komt ook nog wel. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Arena + blauwe update
BerichtGeplaatst: 25 apr 2019 06:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik mis groen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed