Het is 28 maart 2024 12:57


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Blauwborst+Update.
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 15:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Update iets warmer

Fotografie


Laatst bijgewerkt door Hermanus op 08 mei 2019 15:25, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 15:30 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20714
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Prachtige blauwborst, maar wel in een (te) groot vlak?? Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 15:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb al moeten croppen Hans, want de afstand was behoorlijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 16:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hermanus schreef:
Ik heb al moeten croppen Hans, want de afstand was behoorlijk.
Croppen zal inderdaad geen verbetering zijn. Als je het ruime kader voor lief neemt is het een heel mooie foto en gezien de omstandigheden een goede compositie.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 16:12 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Staat er netjes scherp op. :up
Had ook van mij iets meer Blauwborst in de foto mogen zijn, maar als ie niet dichter bij zit dan is het niet anders. ;)
Heb wel het idee dat er wat meer geel in de foto hoort, het riet ziet er wel erg witachtig uit. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 19:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fijne opname voor mij ook goed zoals hij is.
Hij mag misschien alleen iets meer warmte en pit hebben :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 07 mei 2019 20:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie opname!
Vogel springt eruit.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019 07:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt allen voor de reactie !
Hij is inderdaad wat licht en ik twijfelde toen ik hem in een donkere meer realistische versie had. Ik vind hem er nu goed heel goed uitkomen, maar ga toch een update maken. Al is het als oefening.

De ruimte is zoals het zich in de “vrije” natuur aanbiedt, want zonder schuilplek komen ze meestal niet
dichtbij. Hutfoto’s zijn mooier van details en zeer close, maar de natuurlijke ruimte mag van mij meedoen en dan lever je iets in. Ik kom wel eens in een hut, maar struin het liefst rond en heeft meer uitdaging m.i.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019 09:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind de ruimte juist een mooie toevoeging in deze foto, zo zie ik ze graag. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019 09:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hermanus schreef:
De ruimte is zoals het zich in de “vrije” natuur aanbiedt, want zonder schuilplek komen ze meestal niet
dichtbij. Hutfoto’s zijn mooier van details en zeer close, maar de natuurlijke ruimte mag van mij meedoen en dan lever je iets in. Ik kom wel eens in een hut, maar struin het liefst rond en heeft meer uitdaging m.i.

Ik snap wel wat je bedoelt Herman, ik fotografeer ook liever in de vrije natuur vanuit de auto of gewoon lopend.
Heel soms kom ik weleens in een hut, maar in 8 à 9 jaar vogels fotograferen zijn die keren in een hut op 1 hand te tellen, ik ben denk nu 4 keer in een vogelhut geweest.
En ook dat is soms leuk en spannend, vooral als er een roofvogel langs komt, maar heel vaak zijn die 'settings' wel een beetje gemaakt met een waterbak met een rand mooi mos en wat mooie takken.
Toch is het voor de afwisseling af en toe wel leuk en je krijgt dan ook weer wat andere soorten voor je lens.

Ook ben ik in het verleden regelmatig in de rietputten geweest, hier tussen Maassluis en Vlaardingen, en daar is het gewoon wandelen over de onverharde paden tussen het riet en hopen dat je wat tegenkomt.
De ene keer heb je meer geluk dan de andere keer en ook ik heb toen weleens een Blauwborst vast kunnen leggen, maar het meeste zijn toch de Baardmannetjes, heb daar echt nog veel foto's van op m'n hd staan.
Zitten natuurlijk mooie bij, maar ook wat minder mooie en ook close en minder close.
Soms is met wat meer ruimte mooier en soms juist niet, ik vind hier de achtergrond wat te 'eentonig' en zoals ik al zei ook wat te wit, vandaar dat ik 'm liever wat groter in beeld had gehad.
Maar zoals ook al gezegd....als ze niet blijven zitten als jij een stapje dichterbij zet, of je kunt niet verder lopen door het riet en water dan moet je ook tevreden kunnen zijn met iets minder close en dit is zeker geen lelijke foto, maar in mijn ogen waren er nog wat verbeterpunten, maar die zie ik bij m'n eigen foto's ook vaak zat en zoals al vaker gezegd, smaken verschillen, dus een ander vindt het misschien juist wel mooi.
Neemt niet weg dat ik gewoon eerlijk zeg wat ik van een foto vind, ongeacht waar ie gemaakt is.
Dat laatste telt ook niet mee eigenlijk, want het gaat om het uiteindelijke resultaat voor de kijker, al heeft de fotograaf natuurlijk bij sommige van zijn foto's een heel ander gevoel, juist door de plek of de omstandigheden. ;)

Je zou trouwens eens naar Gambia of zo moeten gaan, daar kun je veel vogels heel makkelijk benaderen, zelfs als je lopend bent. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwborst+Update.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2019 12:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13924
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie uitgebreide reactie Ron en zoals ik al wist zitten we redelijk op dezelfde lijn.
De Veluwe en Het OVP gebied in de buurt is een feest. Arkemheen bij Nijkerk, met geweldig veel weidevogels, ook dichtbij. Dus ik klaag niet over de mogelijkheden. Een tijd terug in de hut bij Otterloo gezeten en wat mij opviel was dat het licht daar s’morgens slecht valt.
Zeker goed om het eens meegemaakt te hebben, want er kwamen redelijk wat soorten voorbij.
De IJsvogel heb ik ook vanuit de Poelruiterhut OVP en bij de Lepelaarsplassen Almere gefotografeerd. Soms is het er een kippenhok door de drukte en dan ben ik snel weg.
Ik ben nu twee jaar met vogelfotografie bezig en loop in ervaring nog aardig wat achter, maar de combinatie met natuurgenieten is fantastisch. Afrika staat nog op ons verlanglijstje en wanneer het er van gaat komen dan gaat de grote tas natuurlijk mee. :)
Mijn foto:
Ik probeer voor ons forum natuurlijk een foto te selecteren die geschikt is en waar ik een goed gevoel bij heb.
Dat dit gevoel wel eens verschilt met mijn mede fotografen is juist interessant, want een foto is toch wel een kindje van je welke je verblindt.;)
Soms twijfel je tijdens het bewerken en dan zijn de reacties juist goed om uit de tunnel te geraken. Deze is wat aan de lichte kant, vindt dit zelf mooi en vandaar mijn keuze.
Toch wil ik nog eens gaan sleutelen om te zien wat het wordt met enkele aanpassingen in licht en kleur.
Bedankt nogmaals voor je eerlijke mening Ron en met een groet uit Zeewolde, Herman.
Allen bedankt voor de reactie !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed