Het is 28 maart 2024 22:05



Auteur Reiskoffer
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 17 jul 2019 21:10 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1
Hallo allen,

In november ga ik op vakantie naar Afrika en uiteraard wil ik hier mijn fotografie spullen meenemen. Nu ben ik op zoek naar een geschikte reiskoffer (dus die als handbagage het vliegtuig in mag) waarin ik mijn Sigma 150-600 Sport kan vervoeren.

Heeft iemand ervaring met het vervoeren van deze grote lenzen? Zo ja, is een koffer dan geschikt of toch liever anders vervoeren?

Zelf natuurlijk wat research gedaan en ik vond de LOWEPRO PHOTOSTREAM RL150 op internet. Ok twijfel echter of deze koffer geschikt is om de sigma + toebehoren te vervoeren.
Ook van het merk Think tank zie ik wat modellen alleen zijn die aanzienlijk duurder.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Bij voorbaat dank.

Jeroen


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 17 jul 2019 21:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor handbagage zijn vastgestelde maximum maten. Deze verschillen iets per vliegtuigmaatschappij. Wil je geen gezeur, zorg dan dat je je aan die maten houdt. Daarnaast moet je ook rekening houden dat handbagage niet te zwaar mag zijn. Ik neem mijn spullen altijd mee in een foto-rugtas.

Het valt me wel op dat mensen de laatste jaren steeds meer handbagage meenemen op vakantie. Soms is het dan ook echt zoeken naar een plekje voor je handbagage, waarbij niet alle passagiers even voorzichtig zijn met het plaatsen van hun handbagage in de daarvoor bestemde ruimte en ook houdt niet iedereen zich netjes aan de maximum maten, waardoor het soms kan gebeuren dat handbagage toch soms het bagageruim in moet. Dit laatste zou ik ten alle tijden voorkomen. Bagagepersoneel gaat namelijk hardhandig om met ruimbagage.


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 18 jul 2019 09:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als het gewicht van je handbagage te groot is......zet dan je 600mm op je camera en hand die dan om je nek.......wat je op je lichaam draagt telt niet mee als gewicht
In het vliegtuig doe je dan de lens in je rugzak
Simpel en easy


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 19 jul 2019 13:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13764
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Altijd alle spul in mijn fotorugzak (Kata 123-30) meegenomen; ook de Sig 150-600. Voor Afrika heb ik naast de genoemde Sig alleen de Canon 24-105 L mee. Voldoet voor mij. Een statief mag overigens 99 van 100 niet mee in de cabine (kan als slagwapen dienen).
De ene maatschappij is wat strikter in naleving van gewichts- en afmetingscriteria dan de ander.
Dus hou je voor de zekerheid hier aan en laat onder geen voorwaarde deze rugzak in het ruim plaatsen. Dit laatste voorkomen is het best door als één van de eerste te boarden ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 19 jul 2019 13:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6853
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik gebruik een Think tank met de vereiste afmetingen voor de cabine. Nooit moeite mee gehad....zorg wel dat ik als een van de eerste ga boarden.....Dan kan hij gewoon boven in het vak!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 19 jul 2019 14:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10383
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Priority lane boeken voor 10 euro extra. Dat doe ik altijd. Dan ben je verzekerd van een plekje voor je tas.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 22 jul 2019 15:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 447
Woonplaats: Den Burg Texel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
TS is gelijk op reis gegaan, denk ik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Reiskoffer
BerichtGeplaatst: 22 jul 2019 16:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
TS was voor het laatst hier op: 19 jul 2019 16:12 uur.
Alle berichten dus gelezen.
Daarna heeft TS zich waarschijnlijk erg moeten haasten om het vliegtuig niet te missen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed