Onlangs foto's gemaakt van de verdedigingsmuur/linie die tussen katwijk en wassenaar loopt. dit was bedoelt om een aanval van de zijkant en achterkant van katwijk af te slaan.
Vooral om tanks geen doorgang te laten vinden naar katwijk dat een strategische punt was in de oorlog. Katwijk had immers een haven en daar was waardevol.
Ik heb ze naar zwart wit omgezet omdat ik dit beter vind passen.
Verder hier en daar wat vignettering toegepast. (Bij sommige op het forum gezien en dat sprak mij wel aan. Dus een beetje voor het eerst geprobeerd

)
Zie de foto's:
Foto1: Even als inleiding om te laten zien hoe hoog die muur wel niet is. Zie het bankje.

Foto2: Hier werd de muur onderbroken (na de oorlog) door een hek. Daarna moest je illegaal over het hek om verder de muur te volgen

Foto3: Aangezien het gebied om de muur regelmatig ruig was, was het beter om op de muur te klimmen en zo verder te trekken.

Foto4: Om de paar honderd meter zat er een bunker in/aan de muur met een schietgat in de muur.

Foto5: Nog een serie bunkers waar vroeger (denk ik) een doorgang/checkpoint was?

Foto6: Even van de muur af, door de bossen en struiken door(met alle stekels) en even in een manschappenbunker kijken.

Foto7: Even een foto om te laten zien dat de natuur hier en daar de muur aan het opnemen is in het landschap.

Foto8: Even om te laten zien hoe de bunker verwerkt is aan/in de muur. (Misschien iets te centraal genomen, maar ik vond 'm toch wel mooi eigenlijk.