Het is 29 maart 2024 16:35


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De ritmesectie
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 29 jul 2019 22:56 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40520
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.
Fotografie


2.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 00:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beide goede foto's.

1e is jammer dat zijn voet er niet op staat.

2e vind ik het gezicht wat minder.

Hoog in de iso geklommen?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 07:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eens met de Smurf.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 08:57 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40520
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Thanks. :)

Die missende voet in de 1e had ik al opmerkingen over verwacht en dat vond ik zelf in eerste instantie ook.
Na langer kijken is het zo net of de bassist de foto komt in lopen, althans zo zag ik het na een tijdje....misschien zelfs nog een stukje eraf om dat beter te benadrukken? :dk

Hoge ISO klopt, beide foto's zijn gemaakt met de RX100 V en ISO-2500.
In de 1e foto heb ik het licht nog een beetje mee en hoefde ik niet veel op te lichten in de nabewerking, maar bij de 2e foto was het gezicht eigenlijk te donker door het tegenlicht en ik heb geprobeerd dat wat op lichten.....de combinatie hoge ISO en naderhand oplichten pakt hier, bij nader inzien, inderdaad wat minder uit.

@Judith, ik zal ook nog kijken of ik er nog wat meer van de drummer heb, waarop ie wel beter te zien is.

Als het licht tijdens die concerten wat tegen zit dan heb je eigenlijk gewoon een goeie moderne full frame camera nodig, waarbij ISO-6400 geen probleem is.
Maar ik ga gewoon nog effe verder kijken in de map van Arena, want er zitten best ook nog wel beter gelukte foto's tussen, hoewel het licht tijdens dit concert soms echt heel lastig was.....hele felle ledlampen die achterop het podium stonden en recht het publiek in schenen. :S :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 10:58 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Blijft altijd lastig Ron zelfs met een FF camera.
Maar de combinatie hoge iso en oplichten is zeker geen goede keuze.

Misschien iets minder oplichten, iedereen zal snappen dat hij met zijn gezicht naar beneden staat onder d=zijn hoed en een soort van tegenlicht.

Al met al best goede platen van een concert.

Ik heb wel foto's op 6400 iso en zijn ook acceptabel maar maak ze liever op 200 iso hoor. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 11:42 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40520
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik snap dat ISO-100 beter is, ook met een FF camera, maar ik heb tijdens die fotobeurs in Nijkerk met een Sony A7 III wat opnames binnen gemaakt en daar zitten gewoon bruikbare tussen die op ISO-12800 zijn gemaakt. :shock ;)
Maar ik heb ook nog wel foto's waarbij het gezicht van de bassist wat lichter is, dus ik zal wel kijken of daar nog wat tussen zit.
Dat het gezicht wat donkerder is door die hoed en het licht is ook wel logisch, maar het gezicht in het origineel was wel erg donker.....dat is eigenlijk het zwakkere punt van de RX100, het dynamisch bereik is minder groot en dat is tijdens zo'n concert ook lastig, juist omdat je dan veel verschillen hebt in licht en donker.
Mijn A77 II is qua dynamisch bereik al beter en de hedendaagse FF camera's zijn wat dat betreft nog beter.
Toch vallen de resultaten van foto's bij concerten mij niet tegen, het dynamisch bereik is iets minder, maar ik kan wel hoger in de ISO dan ik verwacht had. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 13:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6179
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Concertfotografie is moeilijk. Ook een keer gedaan tijdens een cabaretvoorstelling. Mag niet geflits worden dus zit je zo in de hoge iso en ruis. Is vindt ik dan niet zo'n probleem omdat het om de registratie gaat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De ritmesectie
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 14:25 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40520
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans ook bedankt, voor mij geen registratie, ik probeer er nog wat leuke platen te schieten en meest lukt dat ook nog wel, zelfs soms zonder ruis, goed scherp en met de nodige details.
De 2e hier is bij nader inzien net effe wat minder qua technische kwaliteit....maar, zoals gezegd, ik denk dat ik nog wel betere heb. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed