Het is 28 maart 2024 13:33

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De heks + update
 De heks + update
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 18:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Flitsen lijkt mij hier geen optie. Niet alleen omdat dat naar mening de sfeer uit een foto haalt maar vooral omdat je dan rare belichtingen gaat krijgen. 'De heks' word een beetje uitgelicht, maar het dal blijft donker. Dat levert een vervreemder beeld op dan wanneer je het laat zoals het nu is. Soms loop je gewoon tegen beperkingen aan van camera, omstandigheden of combinaties van.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De heks + update
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 18:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs, dat hoeft niet. Kijk maar eens naar het filmpje van Gavin Hoey (heb ik hier wel vaker gepost)



Het gaat dus om het balanceren van het flitslicht (flash light) met het omgevingslicht (ambient light)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De heks + update
BerichtGeplaatst: 30 jul 2019 18:46 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40507
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze foto is gemaakt op het terras van een hotel/restaurant......ik zie me daar al staan met m'n softbox op statief, allerlei instellingen proberen, tussen al de mensen die wat zitten te eten en drinken. :rof ;)
En ja ik weet het, voor een mooie foto mag je gerust wat over hebben en wat moeite doen en misschien dat ie inderdaad wat mooier was geweest door te flitsen met een softbox, maar ik denk nog steeds geen toppertje.

Wordt ook wat moeilijk om de proef op de som te nemen, maar als er nog mensen richting Italië gaan.....dit was op de Umbrailpas nog net in Zwitserland, misschien dat er iemand van hier in de buurt komt met z'n mobiele softbox. :DD ;)
Buiten dat is het wel een handig dingetje Henry, ik had het filmpje nog nooit gezien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 77 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed