Het is 18 apr 2024 13:05

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Gijs
 Gijs
BerichtGeplaatst: 29 aug 2019 08:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 618
Woonplaats: Groesbeek
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik heb de foto ook op mn 27” iMac bekeken én op het plusje gedrukt, en dan is de eerste toch echt niet helemaal scherp op t oog. Maar zoals ik al aangaf, kan dit te maken hebben met comprimeren van de foto. Daar treedt vaker wat kwaliteitsverlies bij op.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gijs
BerichtGeplaatst: 29 aug 2019 08:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mooie kopstudie van Gijs :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gijs
BerichtGeplaatst: 29 aug 2019 09:42 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40659
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
BasA schreef:
Ik heb de foto ook op mn 27” iMac bekeken én op het plusje gedrukt, en dan is de eerste toch echt niet helemaal scherp op t oog.

Ik snap er werkelijk waar geen sikkepit van, ook de 1e komt hier gewoon ragscherp over en ik denk zelf dat ik best wel kritisch ben wat betreft scherpte in een foto. :dk
De 2e is gewoon een 100% crop van de bewerkte grote foto.....die grote foto heb ik verkleind naar 1280 pixels aan de langste zijde en daarna iets naverscherpt zoals ik altijd doe en dat is de 1e foto.


Hieronder 3x dezelfde foto in 1280 pixels(wel op het plusje linksboven klikken ;) ), alleen anders verscherpt:


Helemaal niet verscherpt, dus alleen verkleind:

Fotografie




Heel lichtjes naverscherpt met 'Slim Verscherpen'(straal 0,3, hoeveelheid 50)....dit is hetzelfde als de foto in de begin post en zo doe ik het meestal:

Fotografie



Hetzelfde als de foto hierboven, alleen het oog en het gebiedje er omheen plaatselijk wat extra naverscherping gegeven(straal 0,3, hoeveelheid 100):

Fotografie

Ik ben benieuwd wat jullie nu zien/vinden, de 2e oogt bij mij al scherp genoeg en de 3e kan ook nog wel en oogt bij het oog inderdaad scherper, maar zit voor mij wel op het randje van teveel verscherpen. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed