Het is 29 maart 2024 07:42


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!


Auteur Blauwwang honingeter Update
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 86
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Foto gemaakt op Tenerife - Loro park.
Fotografie

Foto wat verscherpt
Fotografie

F5,6
1/50
ISO 1600


Laatst bijgewerkt door Remon-vl op 01 sep 2019 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:24 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke vogel, maar ik mis echt teveel scherpte....waar heb je de foto mee gemaakt en heb je nog wat aan de nabewerking gedaan?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 86
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Leuke vogel, maar ik mis echt teveel scherpte....waar heb je de foto mee gemaakt en heb je nog wat aan de nabewerking gedaan?

Foto is gemaakt met een Canon sx730hs. Bewerking iets de kleuren opgelicht en verder niets.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 86
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Leuke vogel, maar ik mis echt teveel scherpte....waar heb je de foto mee gemaakt en heb je nog wat aan de nabewerking gedaan?


Maar snap wat je bedoelt Ron. Waar zou het aan kunnen liggen. Ik heb geen statief gebruikt bijvoorbeeld.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:41 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk toch dat het grotendeels aan de camera ligt. :blush

Camera heeft een relatief kleine sensor en heel veel zoom, wat meest de kwaliteit van de beelden niet ten goede komt.
Ook is het heel lastig om met zo'n kleine sensor een mooie wat wazige achtergrond te krijgen.
Zoals bij heel veel dingen het geval is, is het ook in de fotografie zo dat meest "alle waar naar z'n geld" opgaat, hoewel je 2e hands ook best wel leuk spul voor een schappelijke prijs kunt kopen. ;)

Ik heb net bij je profiel gekeken en zie dat je ook een DSLR(400D) hebt, waarom gebruik je die niet, ook al is een een wat oudere?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 17:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 86
Woonplaats: Rotterdam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Ik denk toch dat het grotendeels aan de camera ligt. :blush

Camera heeft een relatief kleine sensor en heel veel zoom, wat meest de kwaliteit van de beelden niet ten goede komt.
Ook is het heel lastig om met zo'n kleine sensor een mooie wat wazige achtergrond te krijgen.
Zoals bij heel veel dingen het geval is, is het ook in de fotografie zo dat meest "alle waar naar z'n geld" opgaat, hoewel je 2e hands ook best wel leuk spul voor een schappelijke prijs kunt kopen. ;)

Ik heb net bij je profiel gekeken en zie dat je ook een DSLR(400D) hebt, waarom gebruik je die niet, ook al is een een wat oudere?

Je zegt het goed. Ouder.... En was opzoek naar compact zonder het gezeul met lenzen.
Maar blijf het fotograferen toch leuk vinden, ook is het met een compact van minder geld. Wellicht voor de toekomst eens een ander maar voorlopig best zo. En de 400D zal ik eens afstoffen :up
Thnx


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Blauwwang honingeter Update
BerichtGeplaatst: 01 sep 2019 18:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40514
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb er zelf ook een compact camera naast, maar vooral voor landschapjes, concerten en de vakantiekiekjes.
Vogels probeer ik daar nog niet eens mee, hoewel ik wel de Meeuwen op de boot van Texel naar Den Helder ermee heb gefotografeerd, maar die komen echt heel dichtbij.
Is ook een wat duurdere compactcamera, maar dus ook kwalitatief wat beter, door o.a. een wat grotere sensor, een beter lichtgevoelige lens en een heel erg goed AF-gebeuren.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed