Nogmaals vriendelijk bedankt!

@Peter, het was een beetje experimenteren. De foto moest goed belicht zijn, want anders (wat hier eigenlijk ook het geval is) zijn de hooglichten uitgebeten. Te donker kan ook niet, want dat heb je weer teveel ruis, zeker als op ISO-waarden boven ISO-3200 komt en achteraf de belichting nog een klein beetje wilt aanpassen.
Een sluitertijd van 30" seconden was te lang en dat wist ik ook, maar heb er niet goed bij nagedacht. Overigens lijken de sterren bewogen (dat is minimaal), maar vooral in de hoeken komt dat door de lenscorrectie die de sterren wat uitrekt.
De scherpte op F/4 was niet optimaal, dus het waren allemaal factoren die het lastig maakten.
@Jo, daar heb je wel gelijk in, vaak valt er wel iets te verbeteren in een foto dus dat is altijd wel een goede reden om terug te gaan.
Maar in dit geval vind ik dat niet zo want na 4 a 5 keer deze locatie te hebben gefotografeerd kom ik steeds met 'dezelfde' foto thuis. Uiteraard is er onder de loep wel verschil te zien, maar het totaalbeeld is voor mij niet meer interessant.
Oh en ja, die toren valt inderdaad achterover. Heb het nog geprobeerd te corrigeren maar dan krijg je weer een probleem met de sterren die uit hun fatsoen worden gehaald. De camera stond hier omhoog gericht, dat zal het verklaren.