Misschien wel interessant voor de beheerders (Mendel?). Iets dat veel gecontroleerd wordt (eigenlijk standaard) door ontvangende mailservers, meer nog dan de zaken die rbwadden noemt, is of er een goede reverse dns entry is.
Bij het domein van photodrome staat de reverse dns op genesis.photodrome.nl. Een ontvangende server zal nu gaan kijken wat het IP adres is van deze host en soms ook kijken of dat overeenkomt met het IP adres waar de mail vandaan komt. In dit geval bestaat er geen IP adres voor genesis.photodrome.nl, waardoor er een grote kans is dat de ontvangende kant de mail weigert. Oplossing: in DNS een A-record aanmaken voor genesis.photodrome.nl dat verwijst naar het IP adres van de server (178.18.95.32). Dat zal veel van de problemen met niet ontvangen berichten oplossen.
Dit staat trouwens ook beschreven in de tweede link die rbwadden noemde:
Citaat:
PTR record:
PTR staat voor pointer record en is een methode om aan een IP-adres een domeinnaam te koppelen. Een PTR record kan alleen worden ingesteld bij de eigenaar van een IP-adres, dus niet door de eigenaar van de domeinnaam. De eigenaar van een IP-adres kan bijvoorbeeld uw internet access provider zijn, maar ook Sylconia, mocht u een server of VPS server afnemen bij Sylconia. Een PTR record wordt gebruikt voor een "reverse lookup ", veel e-mailservers blokkeren de verbinding als u niet gebruikmaakt van een PTR record.