Olaf25 : Om heel eerlijk te zijn moet je macro foto's eigenlijk met een statief nemen, dat is voor de scherpte van je foto's van groot belang.
Maar ik vind die dingen in de natuur een regelrechte ramp
Dus heb ik mij een paar trucjes aangeleerd, ten eerst: ga stevig staan en druk je ellebogen tegen je lichaam aan, en probeer je adem in te houden als je de ontspan knop indrukt.
Probeer het maar eens, je zal zien dat je opname's al beter worden.
Toen ik net een spiegelreflexcamera kocht met mijn macro lens dacht ik wel zo even mooie foto's te gaan maken, nou ik kan je verzekeren dat er heel wat oefenen en tijd in is gaan zitten voor de scherpe foto uit mijn camera kwamen.
En nog vaak zijn ze mij niet scherp genoeg, maar ik heb pas een nieuw statief en ga er toch maar eens mee leren werken.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze graag hoor!
Mendel : Ik heb deze al door NeatImage gehad maar ik weet eigenlijk niet goed hoe die waarden moeten staan.
En teveel maakt mijn foto zo vlak of hoe zal ik dat noemen, iid geval wordt je foto daar ook niet beter van, maar als iemand die ook Neatimage heeft mij kan zeggen wat de goede waarden zijn wil ik het nog wel een keer proberen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie