Ik heb mijn camera (Canon EOS 450D) ongeveer een jaar. Ik gebruik de standaard eye-cup en heb nooit problemen daarmee gehad. Echter, sinds ik wat tussenringen heb gekocht krijg ik mijn ogen niet meer scherpgesteld, ook niet zonder de tussenringen. Ik fotografeer nogal onregelmatig dus kan zijn dat ik er van te voren ook al last van had. Het vreemde is echter dat ik geen andere (oog)lenzen heb dan voorheen en zie net zo scherp met m'n ooglenzen als voorheen. Ik heb het ook op een andere camera geprobeerd (EOS 1000D) en had daar hetzelfde probleem.
Dus wellicht moet ik een dioptrie-aanpassing/eye cup bestellen. Ik moet nu de dioptrie-'ring' helemaal tegen de klok indraaien, dus heb ik een - instelling, wat overigens ook overeenkomt met m'n oog lenscorrectie. Echter welke aanpassing moet ik bestellen ... er zijn er van -1 tot -5 of zo, maar de prijzen varieren nogal. Omdat ik liever bij een webshop bestel hoop ik dat er iemand is die mij kan vertellen wat voor aanpassing ik zou moeten nemen (zelfde als m'n ooglenscorrectie?).
Alvast bedankt,
Michel
|