Prachtige serie om mee te openen, en leerzaam, had zelf van het weekend ook de Kommavlinder in beeld, maar kon de benaming niet vinden...
Eerste is voor mij een topper, scherpte, en vooral de zuiverheid van kleuren en belichting spreken mij enorm aan. Vleugels voelen bijna zijdezacht aan hier.
Tweede is voor mij iets minder, dauw en vlinders zijn schitterende gelegenheden. Maar je iets te grote afstand doen de dauw teveel in het niet vallen waardoor hij voor mij de schijn van onscherpte wekt.
Derde is dus die Kommavlinder, ondanks harde zonlicht heb je hem er aangenaam belicht op staan. In een degelijke en rustige compositie.
Vierde is weer zo'n heerlijke belichte, met zachte natuurlijke kleuren opname. Scherptediepte mischien een fractie te ver naar voren. Vleugels ogen hier niet zo ragscherp als bijvoorbeeld bij je eerste foto in deze serie.
Vijfde vindt ik een iets mindere, ondanks de schitterende achtergrond waar je een dromerige geheel mee weet te creeeren. Ook hier de scherptediepte naar mijn smaak verkeerd liggend, of te klein. Kopje is zeker onscherp.
Zesde, Icarus als profielopname levert altijd schitterende beelden op. Is voor mij een van de favorieten. Goede scherpte, en krachtige kleuren doen hem spetteren. Fijn detail zijn die kwastjes aan de einde van zijn vleugels.
Zevende is voor mij een buitencategorie. Staat er heel apart op, zoals ik ze zelf zelden heb mogen aanschouwen. Heerlijk gevangen in de vlucht. Met de bloem als evenwicht in de compositie, en als lokkende voedselbron voor deze vlinder. Buitencategorie, mede omdat je deze zonder flits tot stand hebt gebracht, waardoor het beeld zoveel leven en natuurlijke sfeer heeft.
Kortom, we want more