Een aantal van die foto's zien er goed uit zonder op het plusje te drukken in de linkerbovenhoek.
Op dat plusje drukken betekent dat de foto zo groot als mogelijk vertoond wordt binnen de grenzen van het beeldscherm.
Bij een aantal foto's werkt dat prima. Maar bij een beduidend aantal gaat dan al de kwaliteit achteruit.
Dat heeft volgens mij te maken met een te grote mate van compressie die leidt tot te kleine bestandsomvang in KB en/of het onvoldoende naverscherpen van de foto.
De foto kan op ware grootte vertoond worden door ook nog een keer op het kruis rechtsonder te klikken.
Daar valt dan op dat er er dan gescrold moet worden door de foto omdat het aantal pixels van de foto groter is dan het aantal pixels van het beeldscherm.
Ook hier zie ik regelmatig dat de kwaliteit van de foto het formaat van de foto niet kan dragen tot aan jpeg-artefacten toe.
Ik heb een paar suggesties.
Als je foto's verkleint kies dan voor de hoogste (100%) kwaliteit.
Als je (na)verscherpt doe dat dan op 100% beeldgrootte.
Plaats je foto's groter dan 900 pixels aan de langste zijde druk dan nadat je de foto geplaatst hebt zelf ook even op het plusje om de kwaliteit te beoordelen.
Full HD beeldschermen van 1920 x 1080 pixels zijn veel voorkomend.
Foto's hoger dan ongeveer 950 pixels passen niet meer op zo'n beeldscherm na drukken op het kruisje rechtsonder.
Voor een fotobeoordeling lijkt mij beeldvullend meer dan voldoende. Maar wie ben ik?
Maar misschien heb je er een andere bedoeling mee.
Misschien dat je je beweegredenen om hele grote foto's te plaatsen zou willen delen.
Zo maar wat gedachten.