macro ringflitser

Hulp m.b.t. het fotoforum
Plaats reactie
wilw
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: macro ringflitser

Bericht Geplaatst:

Allereerst welkom hier Jan :)
Delen en (mee)bespreken zou fijn zijn. Dat is, naast een gezellige virtuele ontmoetingsplek zijn, ook het het doel van dit forum in mijn optiek.
Nieuwe leden stellen zich even voor

En mijn antwoord op je vraag. Ik heb in de loop der tijd nogal wat macro's gemaakt ;) en nog nooit gebruik gemaakt van een flitser, noch led-ring. Wel ooit een keer geleend en uitgeprobeerd. Ik doe alles uit de hand, vaak laag bij de grond. Extra ballast en uitsteeksels zitten, mij in ieder geval, alleen maar hinderlijk in de weg. Daarnaast vond ik het flitslicht niet mooi. Wat hard vaak en maakt de achtergrond, en dat is mijn persoonlijke mening, er regelmatig niet mooier op (vaak aan de donkere kant) Ik hou meer van heldere macro's, dus ook in de BG). Liever maak ik maak gebruik van natuurlijk (zon)licht, vaak tegenlicht, en een reflectiescherm om mijn onderwerp wat op te lichten.
Dus in het kort, ik zou het niet weten. Ik gebruik geen van beiden :angel. Ik geef alleen mijn overwegingen waarom ik het niet gebruik.
Omhoog Profiel Website Foto's
Frans
Lid
Lid

macro ringflitser

Bericht Geplaatst:

Aan welke flitsers denk je?
Omhoog Profiel Foto's
Ronald Jan 70
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

macro ringflitser

Bericht Geplaatst:

Ik heb ook Nikon en nou doe ik niet zo heel vaak macro maar als ik het doe gebruik ik altijd de ringflitser en het bevalt mij prima.
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Lid
Lid

macro ringflitser

Bericht Geplaatst:

Als ik een macrofoto maak, is dat altijd zonder flitser. Eerlijk gezegd vind ik (direct gericht) flitslicht bij een macro-opname niet zo mooi.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Hulp”