Het is 18 apr 2024 23:27


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ... Back to Paradise
 ... Back to Paradise
BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 14:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
.

Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ... Back to Paradise
BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 14:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik snap de bedoeling wel van Eva en de appel maar de appel vind ik nu in de weg zitten en vraagt te veel aandacht in mijn belevenis en het lijkt of het een andere appel is als die aan de boom zitten?
Wel een geslaagde foto bij deze titel.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Back to Paradise
BerichtGeplaatst: 15 jan 2021 10:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Bedankt voor je reactie Ronald :up
Citaat:
Ik snap de bedoeling wel van Eva en de appel maar de appel vind ik nu in de weg zitten en vraagt te veel aandacht in mijn belevenis en het lijkt of het een andere appel is als die aan de boom zitten?


Back to Paradise: Het is hier niet de fotograaf die een appel kiest ( of geeft ) voor Eva, maar wel de Slang die aan Eva aanraad om er de mooiste uit te plukken en hem op te eten.
Uit Genesis 2:4b word de bevinding van Eva als volgt beschreven :
" de vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken ".
Sommige versies van Genesis verwijzen ook naar twee naast elkaar staande bomen, ieder met prachtig rode rijpe vruchten.

Back to Reality: De appel die het model in haar hand heeft komt wel degelijk van de appelboom(en) op de foto. ( er stonden er inderdaad twee naast elkaar net als in Genesis.
Toen we op deze locatie gingen shooten hadden we geen appels bij ons.
Het is een heel grote afgesloten en streng bewaakte locatie van ondergrondse gas stockering en gas winning.

Het is alleen toen we in een achterhoekje van de locatie deze ( verwilderde ) appelbomen zagen staan ( waar niemand om gaf ) dat we besloten het thema van de " verboden vrucht " uit te werken :)

Wat het ras is van de appelen weten we niet, het zijn wel geen Hollandse appelen. :dk :rof

DD. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed