Ik heb geen ervaring met Nikon aangezien ik altijd Sony heb gehad en daarvoor de voorloper van Sony....Minolta en heb nu zelf een Sony A7III en die bevalt heel erg goed.
Het is geen verplichting, maar wordt wel op prijs gesteld......even voorstellen kun je hier doen
Volgens mij fotografeert niemand op het forum met een Z50. Systeem camera's hebben mi wel de toekomst. Als je ziet hoeveel onderscheidingen de camera heeft gekregen (O.a. Eisa award) en zijn mogelijkheden passen je, zou ik niet twijfelen. gr. Harry
Ik vraag me af wat de reden is om voor Nikon te gaan. Als je lenzen die je al hebt wil gebruiken met een adapter, dan kan ik me voorstellen dat je bij de Z50 uitkomt. Ik denk dat er twee zaken zijn waar je even op moet letten:
1. autofocus. De Z50 is onder de aps-c cameras niet de camera met de beste AF.
2. beschikbaarheid van lenzen. Er zijn heel weinig aps-c lenzen voor spiegelloze camera's (stuk of 4?) in Nikon-land. Je kan natuurlijk ook full frame lenzen gebruiken, maar dat kan relatief prijzig en minder compact zijn. Je kan natuurlijk ook spiegelreflexlenzen met een adapter gebruiken, wat vast betaalbaar is, maar ook niet compact.
Als bovenstaande punten allemaal geen probleem zijn dan moet je fijn die Z50 kopen. Als je er wel aarzelingen van krijgt, dan moet je denk ik breder kijken dan Nikon, zeker als je geen plannen hebt je huidige lenzen mee te nemen naar de volgende camera.
Ik wil best meedenken, maar het is dan wel handig als je iets meer vertelt van wat je fotografeert.