Duidelijke foto en mooi van scherpte en kleur.
Ron62 schreef:
Ik zou toch ook proberen dat je dat terrein wel op kunt en anders stiekem, als de werklui weg zijn.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze binnen 5 minuten bij je staan.
Na een wat lompe reactie van de opzichter naar mij volgde er een redelijk pittige discussie. (nooit een smurf lomp benaderen) Na deze discussie heb ik toch een aardig gesprek met de opzichter gehad en kreeg uitleg waarom hij zo reageerde.
Tegenwoordig zijn de meeste bouwterreinen bewaakt en zelfs met camera's. Als hij mij niet toespreekt/wegstuurt heeft hij in 3 minuten telefoon van de grote baas. Hij gunde mij mijn foto's wel maar alles moet volgens afspraak en inderdaad, helm, bril, schoenen en instructiefilmpjes voor dat je op het terrein mag en dan zelfs niet alleen. Hij wordt er moe van om steeds als boeman gezien te worden terwijl er duidelijke borden bij de ingang staan. ( de smurf had de borden nooit gezien want die zag aan de zijkant een opening waar hij ook het terrein op kon lopen)
De reden dat ze zo streng zijn heeft te maken met het feit dat wat er ook gebeurt de bouwer aansprakelijk wordt gesteld. Als voorbeeld gaf hij mij: stel er komt 's nachts een dief die koper komt stelen en die loopt in een gat en breekt zijn nek dan kan je 2 dingen doen. 's ochtends de politie bellen en zeggen dat je iemand gevonden hebt maar dan is de bouwer het haasje. Of je zet de camera's uit en haalt de dief uit de put en legt hem een eindje verder buiten naast het bouwterrein en laat iemand anders hem vinden.
Triest dat dit zo geregeld is in Nederland maar dat is de reden dat bouwers/opzichters heel streng zijn tegenwoordig.
Harry schreef:
Natuurlijk is het een eer, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik , binnen deze beperkingen, de opdracht terug geven. Zo zou ik niet kunnen werken.
Ben het met Harry eens. Als zij mooie foto's willen zullen ze ook moeite moeten doen om jou, zij het onder strenge regels, op het bouwterrein te krijgen zodat je betere foto's kunt maken.