Dank je Frans. Ik heb het geheel wel flink opgefrist.. Het museum staat al jaren leeg en de glans is er wel vanaf. Van nature wel een oranje achtige steen. Een mooie combi met het blauw vond ik. Het wit idd ook wat op moeten frissen. Toch valt dit allemaal in het niet bij de correcties die ik uit heb moeten voeren voor de perspectief correctie. (mijn TC is veel te zwaar om mee te nemen als je een "gewone camera " gewend bent.)
Er staat een groot hek met bewakingscamera's omheen. Ik had dus een probleem met horizontale en vertikale lijnen. gr. Harry
Ben heel benieuwd hoe je die perspectiefcorrectie uitvoert. Wist niet eens dat dat kon. Ga wel even zoeken op Youtube. Zijn mooie lijnen, maar kleuren vind ik minder prettig. Zou dan juist graag het verval willen zien. En door de hele brede witte omlijning lijkt het haast of deze ook nog meedoet in de compositie/het gebouw.
De frisse kleuren en heldere lijnen maken hier weer een aangenaam beeld van. Kan mij niet zo veel schelen of de werkelijkheid geweld wordt aangedaan. Een beeld van hetzelfde onderwerp met de bedoeling dat verval nu juist wel te laten zien lijkt me ook interessant, zeker ter vergelijking.
Bedankt Martijn en Peter. Voor de duidelijkheid: het is niet in verval. Het is zoals ik schreef zijn frisheid verloren. Het gebouw is neergezet maar er is nooit iets mee gedaan. Google maar eens. Gr. Harry