Laowa 100mm F2.8 geeft F00 waarde ?

Plaats reactie
Cartouche
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Hallo,

Ik heb onlangs de Laowa 100mm F/2.8 macro lens aangeschaft in combinatie met een Canon R6.
Het probleem: Ik krijg in de zoeker en bij de metagegevens nooit een F-getal te zien, steeds verschijnt er bv ( 1/50 - F00 - ISO 400 ) iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Bedankt bij voorbaat :-)
Jean-Louis
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Geen idee. Klinkt als een communicatieprobleem tussen camera en objectief. Wel de goede mount?
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Re: Laowa 100mm F2.8 geeft F00 waarde ?

Bericht Geplaatst:

Is het een non-AF objectief en wordt de F-waarde misschien op de lens aangegeven?
Omhoog Profiel Foto's
BertL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Als ik jou was zou ik met de lens terug gaan naar de leverancier. Op Opticallimits is een test verschenen en daarin lees ik dat de EXIF gegevens worden doorgegeven aan de camera. Als je de F waarde daarin niet terug vindt lijkt me dat niet goed, want die zou er dus in moeten staan. Lijkt op een communicatieprobleem lens/camera, zoals Frans al suggereert.
Omhoog Profiel Foto's
Matthijs
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb in het verleden de Laowa 60mm 2:1 macrolens gehad, ik weet niet of dat een vergelijkbaar type is als jouw 100mm maar ik herinner me nog dat ‘ie geen contactpunten had bij de vatting. Exil gegevens kunnen om die reden dus niet getoond worden op de PC.

Na wat rond gespeurd te hebben ontdek ik dat de Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra-Macro APO de eerste lens is wél beschikt over een elektronisch diafragma, en daarom zouden bij de gemaakte foto’s ook de diafragmawaardes moeten staan.

Afijn, ik moest het toch even beter uitzoeken want hierboven had ik je vraag nog niet goed beantwoord. Op de website van Venus staat dat het elektronisch diafragma enkel beschikbaar is voor Canon EF! Niet voor de Canon RF (in jouw geval de R6).
Dat verklaart het.
Omhoog Profiel Foto's
Cartouche
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Matthijs schreef:Ik heb in het verleden de Laowa 60mm 2:1 macrolens gehad, ik weet niet of dat een vergelijkbaar type is als jouw 100mm maar ik herinner me nog dat ‘ie geen contactpunten had bij de vatting. Exil gegevens kunnen om die reden dus niet getoond worden op de PC.

Na wat rond gespeurd te hebben ontdek ik dat de Laowa 100mm f/2.8 2X Ultra-Macro APO de eerste lens is wél beschikt over een elektronisch diafragma, en daarom zouden bij de gemaakte foto’s ook de diafragmawaardes moeten staan.

Afijn, ik moest het toch even beter uitzoeken want hierboven had ik je vraag nog niet goed beantwoord. Op de website van Venus staat dat het elektronisch diafragma enkel beschikbaar is voor Canon EF! Niet voor de Canon RF (in jouw geval de R6).
Dat verklaart het.
Aha, dat verklaart het :( wel gek dat het voor EF vattingen wel kan en niet voor RF :S spijtig, maar niets aan te doen zeker, wel erg bedankt voor deze info hoor :up
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”