hmmz , Met de optie welke Nagtie geeft heb je wel OS op je lens zitten , welke op zulke brandpuntsafstanden wel eens erg fijn kon zijn,...
+ De cropfactor zit niet op een lens maar wss op jou toestel,.. maw , alle lenzen zullen dus vermenigvuldigd worden door 1.6 (canon) of 1.5(nikon) ,.. de 120-400 komt daarmee dus ook uit op een dikke 600mm
De optie die storm geeft is ook goed, maar mist de OS,.. waarmee uit de hand schieten op 400(600)mm uitgesloten wordt,... daar tegenover staat idd dat je wanneer je de converter eruit haalt je een aardige "normale" zoomlens hebt.
Als moest kiezen zou ik voor de 120-400 gaan , puur omdat je juist niet de converter nodig hebt. Nu weet ik niet hoe sterk zo'n ding is, maar het lijkt mij zo zwak met een converter ertussen,.. en ik kan nogal ruw zijn als ik snel iets wil schieten oid

Het feit dat deze lens echt alleen hiervoor zal zijn is dan maar zo,... aan sommige van je foto's te zijn heb je iig al een lens welke onder dit bereik zit. Dus zonder zit je niet.