Citaat:
ni3lsj4ns3n schreef:
beter gelijk een goede camera kopen lijkt mij.
Moet toch nog even reageren

Wat is een slechte camera dan? Sony, Pentax, Fuji, LG, Nikon, Sinar, Cambo, ???
Net word gezegd dat iemand de EOS1000 prima vind en ga jij eroverheen dat je liever gelijk een goede camera koopt?
Waarom vraag je hier dan om advies als je al weet wat slechte camera's zijn?

wowowow, sorry ik gebruik weer het verkeerde woord. je hebt helemaal gelijk. ik ga het anders zeggen oke:
ik koop liever gelijk een camera die veel functies heeft dan dat ik na een paar jaar nieuwe functies wil.
zo beter????????
Citaat:
Ik ben door mensen die veel langer fotograferen verteld dat je beter goede lenzen kunt kopen dan een hele goede body. ( niet dat het niet belangrijk is wat voor body je hebt maar over het algemeen zit je als beginner met iedere dslr wel snor. )
dit is ook zo. ook jij hebt gelijk. maar ook hier. nu ben ik nog beginner

maar zoals ik hierboven al zij, ik wil graag gelijk een camera waar ik een tijd mee vooruit kan.
Citaat:
Je zei in je introductietopic dat je nooit fotografeerde alleen soms met een compactcamera op vakantie. en nu wil je gelijk voor 2000 euro aan materiaal aanschaffen. Mijn advies is rustig beginnen en steeds sparen voor wat meer. Als je fotografie toch niks vindt zit je met 2000 euro aan materiaal wat tweedehands veel minder waard is.
dat ik nooit fotografeerde is ook niet helemaal waar (achteraf(was meer om te zeggen wat voor een leek ik ben)), ik ben eigenlijk altijd al gefascineerd van fotograferen. en steeds sparen voor wat meer, dan geef je dus in totaal veel meer uit. als je dat in een keer koopt kom je op den duur goedkoper uit(dat is alleen een kwestie van tijd). en dat ik fotograferen niks ga vinden is al buitengesloten, want ik vind het nu ook al wel leuk alleen kan ik bijna niks fotograferen omdat je het verschil tussen een schaap en een boom bijna niet ziet met onze compactcamera

. en stel (gebeurt niet)dat ik het toch niet ga gebruiken, dan gebruikt mijn vader het wel, dus dat het ongebruikt blijft is echt niet waar.