Frans ook bedankt.
De tak stoort mij meer door de onscherpte ervan.
1/800 vind ik niet echt overdreven hoog met 600mm uit de hand, hoewel het soms ook wel lukt met een minder snelle sluitertijd.
Beestje zat wat hoger, dus de lens omhoog richten en dan is het moeilijker stil houden dan recht vooruit of omlaag vind ik.
Beestje zit inderdaad niet lang op dezelfde plek, vliegt telkens op, om dan weer op dezelfde plek te landen, maar de momenten dat ie er zit is wat dat betreft wel een langzamere sluitertijd mogelijk, maar zoals gezegd is het omhoog fotograferen weer wat lastiger om de lens stil te houden.
ISO-1600 is normaal gesproken ook totaal geen probleem voor de A7III, ik verdenk dus de grote crop van de wat vlekkerige achtergrond en ook het later bijgevoegde contrast zal er deel aan hebben.
Je laatste zin snap ik niet helemaal, er zijn toch 3 dingen die invloed hebben op het licht dat de lens binnenkomt, namelijk diafragma, ISO en sluitertijd?
Het fotograferen van dieren, vogels en insecten met grote lenzen is lastig als je met de lens aan het rond lopen bent, elk plekje heeft weer ander licht en met bewegende dieren heb ik vaak de sluitertijd minimaal op 1/800 staan, je weet nooit wat je tegenkomt....voor vliegende vogels is dit vaak al te langzaam.
Ook heb je vaak niet veel tijd om de foto te maken, want de diertjes zitten niet stil en zijn zo weer weg.
Neem het Vosje dat we tegen kwamen, veel mensen zeggen dat het geen kunst is om ze netjes vast te leggen, omdat ze tam zijn.
Ze zijn redelijk benaderbaar en ik denk dat Joop en ik op ongeveer 15 à 20 meter afstand zaten en toen kwam er een groepje van 4 wandelaars langs die dichterbij het Vosje kwamen en weg was de Vos....daarna ook geen Vos meer gezien.
Ik vind zelf het fotograferen vanuit een vogelhut vrij simpel.....je gaat zitten op één plek, dus het licht veranderd niet veel en ze komen vanzelf voor je lens door het voer en water dat er is en ook de setting is al helemaal aangepast, makkelijker kan het niet.