Als je met 1 body gaat moet je niet met een xx-35 groothoek zoom en een 50mm prime gaan, dat werkt niet. Gewoon een 24-70mm f/2.8. Alleen een 50mm is niet wijd genoeg idd en max 35mm is een gebrek aan tele, dat werkt ook niet, en de hele tijd wisselen dat werkt al helemaal niet.
In het geval van 2 bodies (je kan er nog een D850 bij huren) waarvan één body een 70(of 80)-200mm f/2.8 heeft, zijn er wel fotografen die op de andere body 35mm f/1.4 prefereren boven een standaard zoom. Jij hebt een f/4.0 groothoek zoom, en voor die paar shots dat je wijder wilt kan je vaak wel even wisselen, terwijl je bij weinig licht flink in het voordeel bent.
Wil je dat lens wisselen per sé voorkomen dan kan je ook nog voor de 24-35mm f/2.0 Art gaan.
Zeker twee bodies moet je wel iets hebben dat je die camera of camera's aan je lijf kan weghangen. Ik heb een tas met twee peak design captures, maar er zijn ook andere oplossingen.
Flitsen: Ik heb zo'n gary fong diffuser. 2ehands zijn die prima betaalbaar. En een goedkope Chinese flitser van het motto "groter is beter". Zolang ik maar witte plafonds en muren heb gaat het prima. Op ETTL (maar dat is misschien een Canon term?) wappert het naar 2/3 stops te donker of the licht, maar zolang je maar RAW schiet kan je dat zonder al te veel pijn goede resultaten mee krijgen. De afstand tot het plafond is een belangrijke factor hoeveel flitsbelichtingscomensatie je nodig hebt. Als ik in mijn huiskamer sta zit ik rond de +1.7, maar als ik door de knieën ga heb ik meer nodig.
Heb je geen witte plafonds en muren of een veel te hoog plafond, dan wordt het lastig met flitsen. Bedenk: de meeste mensen bekijken foto's nooit groter dan op een telefoonscherm, en dan kom je met een D850 en f/1.4 heeeeeeeeeel ver.
Verder: expressies op gezichten scoren, de momenten intermenselijk contact waarbij gezichten open zijn, dat is eigenlijk het enige wat écht telt. Als het moment goed is en de emotie spreekt, dan is al het andere bijzaak. Veel klikken. Een hoop bij het selecteren weer weggooien.