Eens per jaar organiseert onze lokale moterclub een grote rit. Dit jaar was er een monster deelname van bijna 300 deelnemers. De leden van onze club zijn weekenden van tevoren bezig geweest een mooi en heel lang traject uit te zetten en niet te vergeten op te schonen zodat het risico op ongelukken tot een minimum werd beperkt. Deelnemers kwamen zelfs van ver met de motoren en quads op opleggers en in vrachtwagens. De deelnemers zelf in bussen. Het zou Portugal niet zijn als de organisatie geen grote BBQ had meegebracht zodat iedere deelnemer indien gewenst van een natje en droogje kon worden voorzien. Het was geen wedstrijd en er viel niets te winnen, maar gewoon een heerlijke dag uit met mede motor fanaten

.
Een groot deel van het traject lag in mijn "achtertuin" zodat ik met mijn eigen quad een plekje langs de poel kon vinden waar ik redelijk gevaarloos kon blijven zitten en fotograferen.
1. De zwaardere quads hadden geen moeite met de poel.

2. De handige en ervaren lichte quad rijders ook niet.

3. Sommige brutale motorrijders vonden het nodig om in de poel nog even te passeren.

4. Met gevolg dat er een onderuit ging.

5. Deze motor rijder kijkt vol verbazing dat zijn motor zo netjes was geparkeerd.