DE2_186 schreef: Je hebt een autofocussysteem die je minder vaak hoeft te babysitten. Nou is dat laatste technisch gezien niet een eigenschap van een kleinere sensor, maar feit is wel dat de beste systemen toch in full frame camera's zitten.
Dit is inderdaad niet altijd zo, alleen in de duurdere full frame camera's, de zogenaamde sportcamera's zit een betere AF.
Als voorbeeld: ik heb een Sony A7III(full frame) en ik weet zeker dat het AF-gebeuren van de Sony A6400 en A6600(beiden APS-C) net zo goed, zo niet beter, zijn dan het AF-gebeuren in mijn camera.
Zelfs het AF-gebeuren van m'n vorige APS-C camera was bijna net zo goed als dat van m'n huidige A7III.
Het AF-gebeuren van een A9, A9II en A1 is wel een stuk beter(sneller en secuurder) dan van de camera's die ik net genoemd heb, maar die camera's zijn ook gelijk een stuk duurder.
Ik heb zelfs al zitten twijfelen om eventueel een 2e hands A9 aan te schaffen, maar ik wacht eerst de A7IV af die, als het goed is, dit najaar uitkomt.
Het AF-gebeuren van de A7RIII, A7RIV en A7SIII is vergelijkbaar met dat in mijn A7III en dat zijn ook allemaal full frame camera's.