janjan33 schreef:
@DEZ_186 Voor een overzicht van het geheel ook nog maar even het totaalbeeld. zie foto 2
Het was er nogal rommelig daar in de voorgrond en achtergrond. Daarom is het beeld ontstaan zoals het is.
Misschien niet optimaal voor de kijker van de foto.
Ik vind foto 2 als onderdeel van een serie wel een foto die iets zou toevoegen. Niet de mooiste foto van de serie dan misschien, maar het draagt wel het onderwerp.
Die rommelige achtergrond vind ik niet zo'n punt, omdat de rode lopers en de fleurige vlaggenrij (herhaling :-) ) wel framend werken. Ik denk wel dat een stapje terug of ietsje wijder (maar je had een prime denk ik) beter had kunnen zijn, het keyboard en de dame links zijn nou net aangesneden.
Ik heb overigens het idee dat je het diafragma groter had kunnen nemen hier, omdat het onderwerp wel enigszins in een beperktere scherptediepte past. Er is natuurlijk wel wat verschil in diepte tussen de vlaggen en de voorste personen, maar je staat zelf ook op enige afstand. Ik heb het idee dat je de figuren ver op de achtergrond meer wazig had kunnen krijgen zonder al te grote concessies t.a.v. de scherpte op je onderwerp