Marstunnel Zutphen

Gebouwen en stedelijke landschappen
Plaats reactie
petervaneekelen
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

.

Lang weekendje rond Zutphen achter de rug, waarin een dagje fietsen gehuurd. We kwamen o.a. langs deze tunnel, die me pakte en bij nakijken achteraf nogal een status blijkt te hebben: "Onderdoorgangen Zutphen heeft op 3 november de Eervolle Vermelding gewonnen bij de uitreiking van de Schreudersprijs. Dit is een tweejaarlijkse prijs voor vernieuwend ondergrondse bouwprojecten. Het project werd door de jury geprezen als 'pareltjes van architectuur met een grote maatschappelijke waarde, waarbij de impact van de tunnels fenomenaal is als je door de tunnel rijdt'." Het licht- en kleurontwerp is van lichtkunstenaar Herman Kuijer. De onderdoorgangen werden geopend op 14 november 2015.

F1
Afbeelding
f/8, 1/550s, 19mm

F2
Afbeelding
f2.8, 1/80s, 55mm

F3
Afbeelding
f2.8, 1/100s, 45mm

F4
Afbeelding
f2.8, 1/500s, 28mm

F5
Afbeelding
f2.8, 1/400s, 36mm

Overige exif: ISO200, 0EV, cf1.5 (Fuji X-H1, 16-55 F2,8)
Omhoog Profiel Website Foto's
Boelo81
Lid
Lid

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Iedereen breekt z'n hoofd over je serie, want reacties blijven uit :-) Ik heb sterkere en interessantere series van je gezien (hoge standaard door je bijdrages). De eerste is een nette plaat en de vierde kan me ook wel bekoren. De andere hebben wat last van hard licht of pakken me me minder qua onderwerp.
Omhoog Profiel Foto's
Gerda-F
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Ik vindt het een mooie serie !
Alleen bij foto 2 zou het volgens mij mooier uitpakken als de onderkant gecropt wordt tot net onder de palen rechts.
Zodat de bocht van de reling links wegvalt want die trekt (wat mij betreft dan toch) heel veel aandacht.
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Martijn, ben ik wel gewend :) dank voor je reactie iig. Ik vind zelf het licht niet zo hard eerlijk gezegd, en ik heb ook met de hoge belichting juist naar de zachtere kant toegewerkt. Maar blijkbaar is het niet zo goed gelukt, dat kan natuurlijk.

Gerda, dank je! Bij die tweede vind ik die bocht juist wel wat toevoegen, maar ik snap je punt. Alleen, als ik die crop zo uitvoer dan blijft er een raar stukje over wat minstens zoveel aandacht gaat vragen, denk ik ...
ArtenCo
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Mooie serie...ik vind het licht niet hard. De zachte bewerkingen spreekt mij wel aan.
Hermanus
Lid
Lid

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Zeker een mooie tunnel en het kleurige licht fraai tussen de wanden. Ik volg Gerda over f2.
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank jullie!
Harry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Marstunnel Zutphen

Bericht Geplaatst:

Voor mij toch 2 series in een. De bovenste 2 hebben wat mij betreft overeenkomst en de onderste 3 ook.
De eerste vind ik gelijk de beste. Hoewel het donkere vlak voor mij nog iets donkerder zou mogen. Hetzelfde heb ik eigenlijk bij de 2e. De weg oogt nu te bleek voor mij. De zuurstokkleur daarboven doet wel zijn werk. De 3e vind ik wat minder door het blokkende hek.
De 4e mag het donkere asfalt nog wat donkerder. De laatste vind ik goed opgebouwd en mooi van kleur. Gr. Harry
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Kan ik me wel in vinden, Harry. Alleen dat lokaal donkerder maken van de eerste twee heb ik bewust niet gedaan, daar wordt het m.i. niet beter van.
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooie serie. Nr1 in zoom meeting al besproken. Nr 2 en 4 een beetje gewoontjes. Nr 3 en 5 heel mooi. :upc
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Architectuur”