ƒ/5.6 70.0 mm 1/100s 8000 iso
F2

ƒ/5.6 32.0 mm 1/20s 8000 iso

Dat ben ik helemaal met je eens, maar de laatste tijd is het erg rustig op het forum.Boelo81 schreef:Maar dat maakt de foto’s niet gelijk niet beoordeelbaar toch?

Ik ga ervan uit dat je hier Ron bedoelt.Boelo81 schreef: @Joop, juist fijn wel wat te horen. Ik vind het ook stil qua reacties de laatste tijd en dat wordt niet beter als de vogelaars alleen op de vogels reageren etc. Ik probeer op zo veel mogelijk foto's een reactie te geven, ook bij soorten fotografie waar ik minder mee heb. En dat zal ik dan niet steeds benoemen, maar proberen wel te kijken wat ik prettig of aantrekkelijk aan een beeld vind dan (of niet).

Ik heb pas een cursus foto's analyseren en bespreken van Tom Meerman online gevolgd Ron.Ron62 schreef:@Joop, dat weet ik wel, maar ik heb vaak het idee dat als ik zeg wat ik van een foto vind(en dat is natuurlijk ook smaak) dat niet echt gewaardeerd wordt, dus meest reageer ik maar niet op foto's waar ik "niet veel mee kan" en waar ik niet veel aan vind.
Denk niet dat ik daar behoefte aan heb, zit al meer dan 10 jaar hier op Drome en heb me meest aardig kunnen redden en misschien wil ik de foto's die ik niet zo mooi vind wel helemaal niet analyseren.Fotosmurf schreef: Ik heb pas een cursus foto's analyseren en bespreken van Tom Meerman online gevolgd Ron.
Ik zal niet alles onthouden hebben maar een foto bevat 9 beeldelementen en je kan daardoor al bijna elke foto een kwartier bespreken.