Het is 28 maart 2024 23:29


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Dahlia
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 24 mei 2022 18:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2130
Woonplaats: Groningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De Rotterdams-Iraanse artiest Sevdaliza koppelde aan haar album Raving Dahlia de creatie van een 'perfecte' robotversie van haarzelf. 'Femmenoid' Dahlia werd gepresenteerd op het STRP-festival in Eindhoven. Met de presentatie en de begeleiding door projecties wil ze de de ‘onrealistische en ongezonde verwachtingen die er in een paternalistische samenleving aan vrouwen worden gesteld’ aan de kaak wil stellen.

F1
Fotografie
ƒ/5.6 70.0 mm 1/100s 8000 iso

F2
Fotografie
ƒ/5.6 32.0 mm 1/20s 8000 iso


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 25 mei 2022 11:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1004
Woonplaats: Rijnmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
.

* * * The Borg Queen * * *
.

.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 25 mei 2022 21:23 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat ik(en waarschijnlijk ook anderen) het niet helemaal begrijpen.....Het staat onder "Podium", maar ik zie iets van een pop(robot?).
Het komt er denk niet helemaal uit met hoe het bedoeld wordt? :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 25 mei 2022 21:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2130
Woonplaats: Groningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Artistieke performances los van live muzikanten, acteurs of dansers mogen ook wel als podium gezien worden toch? Als het verhaal niet helemaal duidelijk is hier nog een link https://www.ad.nl/eindhoven/robotversie ... ~a7a5193b/ of https://strp.nl/nl/program/raving-dahlia


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 25 mei 2022 22:42 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van mij mag het hier blijven staan hoor, maar zelfs na het lezen van die 2 linkjes snap ik het nog niet helemaal, zal wel aan mij liggen. :dk :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 08:14 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2130
Woonplaats: Groningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Maar dat maakt de foto’s niet gelijk niet beoordeelbaar toch?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 08:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gegeven de omstandigheden heb je in de eerste een mooi beeld neergezet.
Was gaan googelen. Dat betekent dat mijn interesse gewekt was. Het idee achter deze robot is niet echt eenvoudig in een beeld uit te drukken. Zeker omdat het vooral op haar persoonlijke ervaring gebaseerd is in de muziekwereld.

De tweede vind ik vooral uitdrukking geven aan onze behoefte om bij van alles en nog wat onze smartphone in de licht te steken. Daarbij zorgend voor een non-beleving en als neveneffect grote ergernis bij degene die wel willen ervaren door de sloten licht die uit die dingen komen.

Vind het onderwerp beter passen in documentaire dan in podium denk ik.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 10:14 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Boelo81 schreef:
Maar dat maakt de foto’s niet gelijk niet beoordeelbaar toch?

Dat ben ik helemaal met je eens, maar de laatste tijd is het erg rustig op het forum.
Voor mij valt er niet zo heel veel te beoordelen denk ik, het is niet helemaal mijn ding, maar zal proberen een beetje te omschrijven waarom dat zo is. :blush
De 1e foto vind ik in ieder geval beter dan de 2e, maar ook die 1e is voor mij een wat te druk beeld, waarin het onderwerp een beetje verloren gaat in de schaduwen en zo....heb wel elke keer dat ik kijk het gevoel dat er aan de onderkant een stukje bij had gemogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 10:51 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1e is zeker de betere voor mij. Intrigerend beeld met mooie kleuren.
Ben benieuwd hoe het gezicht erin gekomen is of is het een dubbeldruk?

@Ron heb je toch de foto beoordeeld Ron, zie je dat je het wel kan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 10:59 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Joop, dat weet ik wel, maar ik heb vaak het idee dat als ik zeg wat ik van een foto vind(en dat is natuurlijk ook smaak) dat niet echt gewaardeerd wordt, dus meest reageer ik maar niet op foto's waar ik "niet veel mee kan" en waar ik niet veel aan vind. ;)
Er zullen zat mensen zijn die het wel mooi vinden, dus heb ik tegenwoordig weinig zin meer om een totaal andere mening neer te zetten, die toch meest gebaseerd is op smaak.
Nou is er bij deze foto nog een beetje te zien wat het is, maar foto's die nog meer abstract zijn zijn niet echt aan mij besteed. :DD ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 13:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2130
Woonplaats: Groningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank Frans, Joop en Ron.

@Frans, dat was idd ook wel het onderwerp van die tweede. Zag er grappig uit, drie van de camera's. Ik sta zelf overigens ook snel met camera in de hand. :-)

@Joop, geen dubbeldruk. Tijdens de performance werden allerlei beelden geprojecteerd op doeken eromheen. Beelden van plastische chirurgie en andere beelden die refereren aan het schoonheidsideaal

@Joop, juist fijn wel wat te horen. Ik vind het ook stil qua reacties de laatste tijd en dat wordt niet beter als de vogelaars alleen op de vogels reageren etc. Ik probeer op zo veel mogelijk foto's een reactie te geven, ook bij soorten fotografie waar ik minder mee heb. En dat zal ik dan niet steeds benoemen, maar proberen wel te kijken wat ik prettig of aantrekkelijk aan een beeld vind dan (of niet).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 13:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor mij past-ie goed in podium, hoewel (vastlegging van) performances meer richting algemene kunst gaan. Classificatie vind ik trouwens verder niet zo belangrijk.

De foto's hebben wat mij betreft te lijden onder het kunstlicht en de veelheid aan kleine storende details. De tweede laat de installatie goed zien, de eerste focust op het werk zelf en is voor mij daarmee het interessantere beeld. Maar het blijft toch wel hangen in registratie van een op zichzelf zeer boeiend onderwerp.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 14:39 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Boelo81 schreef:
@Joop, juist fijn wel wat te horen. Ik vind het ook stil qua reacties de laatste tijd en dat wordt niet beter als de vogelaars alleen op de vogels reageren etc. Ik probeer op zo veel mogelijk foto's een reactie te geven, ook bij soorten fotografie waar ik minder mee heb. En dat zal ik dan niet steeds benoemen, maar proberen wel te kijken wat ik prettig of aantrekkelijk aan een beeld vind dan (of niet).

Ik ga ervan uit dat je hier Ron bedoelt. :P
Ik probeer ook zoveel mogelijk te reageren en niet alleen bij dieren en/of vogels.
Maar ik hou er wel rekening mee wie er wel regelmatig op anderen reageert en wie niet, het lijkt wel of steeds meer mensen alleen hier komen om hun foto's te 'showen' en die verwachten dan ook nog bergen reacties, maar zijn vaak wel te beroerd om op anderen te reageren.
Dan wordt vaak tijdgebrek aangehaald als oorzaak van het niet reageren op anderen, maar als je tijd hebt om je foto's te bewerken, online te zetten, een topic ervoor aan maken en meest binnen een paar uur een tegenreactie kunt geven op je eigen foto, dan heb je ook tijd om op andere foto's te reageren, maar dat is hoe ik erover denk. ;)

Er komen, zoals gezegd, ook foto's hier op het forum waar ik echt niets mee kan en daar reageer ik dan ook meest niet op.
Heel soms probeer ik dan nog een reactie te geven als het iemand is die ook vaak op anderen reageert en dat probeerde ik met mijn eerste reactie op jouw foto hier ook.....je foto opnieuw onder de aandacht brengen, zodat mensen die het wel meer dan mij aanspreekt er misschien ook een reactie op kunnen geven waar jij wel wat aan hebt en dat is in dit geval toch een beetje gelukt. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 14:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2130
Woonplaats: Groningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Duh.. Ron natuurlijk. Sorry :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 20:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1004
Woonplaats: Rijnmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
.

Ook ik heb inhoudelijk niet op de foto gereageerd, wat ik meestal wel doe.
Hier heb ik mij laten leiden door de eerste gedachte die ik er bij had, namelijk
“beter goed gejat, dan zelf bedacht”
Een foto moet aanspreken en zelf het verhaal vertellen, maar hier moest een uitleg bij en vervolgens verwijzingen naar internet met ook weer een statement.
De foto zelf intrigeerde me en oogt ook, net als de subtiele duo tone kleuren.
Wel vind ik dat de lichten iets getemperd hadden kunnen worden.
De tweede foto is meer documentair en voegt voor mij niet zo veel toe.
.

.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 22:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
@Joop, dat weet ik wel, maar ik heb vaak het idee dat als ik zeg wat ik van een foto vind(en dat is natuurlijk ook smaak) dat niet echt gewaardeerd wordt, dus meest reageer ik maar niet op foto's waar ik "niet veel mee kan" en waar ik niet veel aan vind.

Ik heb pas een cursus foto's analyseren en bespreken van Tom Meerman online gevolgd Ron.
Ik zal niet alles onthouden hebben maar een foto bevat 9 beeldelementen en je kan daardoor al bijna elke foto een kwartier bespreken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 22:57 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tom Meerman met zijn beeldelementen, ach ja. Zeker een goede leidraad, maar ik hoop toch altijd op een bespreking die meer over de inhoud gaat.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 23:01 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41892
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vond het ook niet altijd even verhelderend maar het gaf wel aan hoe zij naar foto's kijken en dat je meer kunt zeggen dan alleen maar mooi.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dahlia
BerichtGeplaatst: 26 mei 2022 23:12 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotosmurf schreef:
Ik heb pas een cursus foto's analyseren en bespreken van Tom Meerman online gevolgd Ron.
Ik zal niet alles onthouden hebben maar een foto bevat 9 beeldelementen en je kan daardoor al bijna elke foto een kwartier bespreken.

Denk niet dat ik daar behoefte aan heb, zit al meer dan 10 jaar hier op Drome en heb me meest aardig kunnen redden en misschien wil ik de foto's die ik niet zo mooi vind wel helemaal niet analyseren. ;) :DD


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed