Henry schreef:
BenM schreef:
Ik wil graag jullie mening/advies vragen. Dit plantje heb ik net gefotografeerd en ik vraag me af hoe ik hier nou een goede/mooie uitsnede van kan maken. De pot, waar het plantje instaat, is niet zo mooi, maar daar zie je nou wel een stukje van. ...Wie heeft een suggestie?
Kies eens een ander opnamestandpunt of zet het plantje eens in een mooie pot of plaats het plaatje in/op een meer fotogenieke setting. Om bij het laatste te blijven: boots bijvoorbeeld een natuurlijke omgeving van dit plantje na en het hem daar dan in.
BenM schreef:
...Omdat het plantje alleen 's avonds bloeit heb ik geen mogelijkheid om deze in 't volle zonlicht te fotograferen. Wie heeft een suggestie?
Hebben ze daar geen flitsers of lampen voor uitgevonden?
Bedankt voor je suggesties, Henry. Dat is inderdaad een optie, maar dat is een andere manier dan waarop ik dit soort planten wil vastleggen. Ik fotografeer (al heel lang) op deze zelfde manier, zoveel mogelijk bloem (1ste prioriteit), plant (2de prioriteit) en zo min mogelijk omgeving, pot of andere zaken, die de aandacht van de bloem wegnemen. Ik weet het, dat is een keuze waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn. En bloemen fotografeer ik eigenlijk nooit met kunstlicht, alleen met natuurlijk licht.
Het gaat me in dit topic vooral over uitsnede omdat ik zelf de pot (en met name de rand) wat lelijk vind.