Ik was afgelopen dinsdag in het fotomuseum in Hilversum en heb ontzettend genoten van alle mooie foto's, die William Rutten daar tentoonstelt. Een aantal Z/W foto's vind ik heel bijzonder en ik heb lang naar die foto's staan kijken om te proberen te begrijpen hoe die bewerkt zijn. Bijvoorbeeld een foto van Daan Schuurmans, een beetje een wet look, een wat donkere gelaatskleur, maar toch een foto met een prachtige heldere uitstraling.
De techniek die hij gebruikt is volgens mij in ieder geval bij de Z/W omzetting de kleur rood verminderen, maar die wet look... Ik heb geprobeerd in PS dat met het "plastic" filter te doen, maar kom er niet uit.
Ik heb met m'n Iphone wel een foto van de bewuste foto van Daan Schuurmans gemaakt (kan 'm op 't internet niet vinden), maar ik denk dat ik problemen met rechten veroorzaak als ik die hier neerzet. Is er iemand van jullie die weet wat ik bedoel en ideeën heeft hoe William die bewerking gedaan zou kunnen hebben?
EDIT - Ik heb een foto gevonden op internet die wel een beetje het bedoelde effect laat zien :
https://zoom.nl/foto/portret/3240307/inbound1016071485461393370