Ik had in het topic van Petra aan Joop al aangegeven dat ik ook misschien een keer de maan zou fotograferen.
Nou gingen we vrijdagmiddag varen met m'n zwager en waren vrij laat terug en toen we bijna terug waren kwam de maan op.
Volgens mij heb ik 'm nog nooit zo groot en rood gezien als toen, maar ik had natuurlijk geen camera bij me.
Het was ook een mooie plek om de maan te fotograferen, maar de andere avond(zaterdag) kwam m'n andere zwager bij ons barbieknoeien, dus waarschijnlijk weer geen kans en vrijdag was de maan 100% vol en zaterdag zou ie nog 99% zijn, dus ook nog groot zat.
Maar m'n zwager ging zaterdag om 21:30 uur al naar huis(was er ook al om 17:00 uur

), dus nog even met m'n vrouw naar die plek gereden, want de maan zou om ongeveer 22:15 uur opkomen.
We waren daar om 22:00 uur en nog geen maan te zien en we dachten om 22:15 uur al dat ie niet meer zou komen.
Maar zo rond 22:20 werd die enorme vuurbal zichtbaar en heb ik uiteindelijk toch wat foto's kunnen maken.
Toen ie eenmaal opkwam ging het trouwens wel heel rap en werd ie ook steeds kleiner en minder rood.
Volgens mij is het Delft, de stad van Joop, die je in de ondergrond ziet.
1e foto is met 600mm, de 2e met 470mm en de laatste met 840mm gemaakt.
1.

2.

3.