Het is 16 apr 2024 22:38


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur panne
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 12:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 411
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Tijdje terug een midagje flink zitten te testen met panne.
beste optie is om de camara/lens zo vast mogelijk te zetten en dat het alleen mogelijk is om van links naar rechts te bewegen snelheid krijg ik mooi vast maar een vage achtergrond is met deze snelheid (80km/p) niet echt mogelijk zonder verlies van scherpte op het voertuig verste wat ik kan gaan is 1/125 maar dan krijg ik ook stuk meer missers.

#1 side ways.
Fotografie
iso 100 f7.1 1/200

#2 remmen is angst.
Fotografie
iso 100 f7.1 1/200

#3 raww.
Fotografie
iso 100 f7.1 1/160

#4 dirty.
Fotografie
iso 100 f8 1/125

Nikon d800e met sigma 150-600c op 150mm met statief en 2weg kop.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 12:49 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het klopt dat je bij langzamere sluitertijden meer missers krijgt, maar degenen die wel gelukt zijn hebben dan ook gelijk een veel onscherpere achtergrond, die dan ook minder stoort en de snelheid is nog beter af te lezen uit de foto.
Bij 80km/h zou ik in ieder geval geen 1/200 gebruiken, maar de meeste proberen te schieten op 1/80 t/m 1/125 en niet korter.
Ook op een rempunt zou ik niet gaan staan, want bijvoorbeeld bij de Colt lijkt het nu alsof de wielen helemaal stil staan(waarschijnlijk blokkerend geremd op de mulle ondergrond?).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 15:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 411
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De colt kwam heel hard aan gerijden en moest al wat hallen in de remmen vliegen.
het circuit heb je start rechtstuk 1ste hoge snelheid bocht dan 2de hoge snelheid bocht en dan gaat het over naar gravel met meteen een haarpin bocht en op dat stuk sta ik omdat de gravel wat meer leven in een foto brengt in plaats van op asvalt waar je vaak de zelfde foto's creert.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 16:29 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zou dan ook bij het gravel gaan staan.....een poosje bij het uitkomen van de hairpin, omdat daar vaak het meeste gravel omhoog vliegt en een poosje halverwege het rechte stuk met gravel(als dat er is) om te pannen....pannen kan natuurlijk ook gewoon op het rechte stuk met asfalt, daar maken ze misschien wat meer snelheid.

Was dit op Valkenswaard?
Daar heb ik namelijk in het verleden ook weleens gereden met m'n Impreza, tijdens een dag van de Subaruclub....ook een rondje meegereden toen met Hans Stacey, de rallycoureur, dat gaat dan 'iets' harder en gecontroleerder dan wanneer je zelf rijdt. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 17:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 411
Woonplaats: weert
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ja inderdaad in valkenswaard en de baan is daar zo ver ik weet altijd wel het zelfde.
is wel mooi om daar keer over heen te vliegen haha.
Ben wel tevreden over de foto's maar ik vraag voor namelijk of hoe ze echt goed doen pannen en beste voorbeelden is vaak van hele snelle wagens die 200+km/p rijden en met lagere snelheden is het echt moelijk om egale achtergrond te krijgen zonder scherpte verlies vandaar ook dat ik de foto's plaats voor tips en verbeter punten.

Dankje ron ik ga expirimenteren met nog lagere snelheden en kijken of het uberhout mogelijk is om zo laag te gaan zonder in te leveren op scherpte.

het asfalt rechte stuk en de eerste bocht daar is heel mooi in de regen en goed veel actie voor al onder de bmw/achterwiel aan gedreven wagens.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 17:40 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb pas nog wat motorrijders gepanned die ook niet harder gingen dan ongeveer 60km/h en sluitertijden gebruikt van 1/80 en 1/100:

viewtopic.php?f=70&t=117497

viewtopic.php?f=70&t=117456

viewtopic.php?f=70&t=117468


En ook wat wielrenners gepanned die aan het afdalen waren met 1/80 en 1/100 en die eerste foto is zelfs met 1/60:

viewtopic.php?f=39&t=117194


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 18:08 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4548
Woonplaats: Lisse
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben ook bezig met pannen op dit moment. Meestal kom ik op 1/60 uit bij fietsers. Lager kan ook maar dan moet je geluk hebben en de hoek moet goed zijn. Van je serie is je f4 de meest geslaagde voor mij omdat de achtergrond daar lekker wazig is.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 19 sep 2022 19:29 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40635
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Jan, ik heb soms ook 1/40 gebruikt bij fietsers, als ze niet te hard gaan(wielrenners bergie op of zo) dan gaat dat regelmatig goed: viewtopic.php?f=39&t=117790


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 20 sep 2022 16:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6181
Woonplaats: Oosterblokker (NH)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jeziet per foto in volgorde meer snelheid. Ik denk dat de onderste foto best geslaagd is!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 panne
BerichtGeplaatst: 20 sep 2022 16:25 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42028
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor mij 1 en 3 in deze.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed