Ik ben 2 jaar geleden in het bezit geweest van de D750. Hoewel ik vooraf al twijfelde of het een geschikte camera zou zijn werd het me na een aantal weken wel duidelijk. Overdag (dus veel licht) met hogere ISO-waardes geen problemen en was de ruis nog redelijk goed te reduceren.
Maar werd het licht slechter (en de ISO hoger ging) kwam er meer ruis te voorschijn, zeker in wat donkerdere belichte foto's die nog opgelicht moest worden in de schaduwen. Die ruis reduceren ging ten koste van de details.
Overigens had ik de bovenstaande ervaring ook met de Nikon D500 die ik ook maar korte tijd gebruikt heb om dezelfde reden.
De Nikon D4 presteerde op gebied van ruis wel netjes, maar ik had daar vooral het gemis van megapixels.
Met de D7200 (lang en veel gebruikt in het verleden) moest ik echt stoppen met ISO-800, zelfs met een goede belichting en een subtiele ruisverwijdering bleven er weinig details over.
Ondertussen alweer 3 jaar geleden de D850 gekocht (zie nu dat de aankoopdatum precies de datum van vandaag is

) en heb in al die tijd geen moment gehad waarop ik heb verlangd naar betere prestaties. Ook omdat er in het DSLR geen vergelijkbare body's zijn, maar vooral omdat ik de D850 goed vind presteren.
Toegegeven dat ik zeker niet de makkelijkste ben als het gaat over details, scherpte en ruis. Maar de D850 stelt me niet teleur, in tegenstelling tot de vele body's die ik heb gehad is dit degene waarvan ik zeker weet dat ie kwalitatief goede foto's kan leveren.