Yuukon schreef:@Marco, aan welk schuifje zou jij trekken om hem wat pit te geven?
Da's een goede vraag. Ik weet niet per sé of het een kwestie is van aan schuifjes trekken, of dat het de foto zelf is. De groenvlakken vormen voor mij teveel één geheel, waaruit het pad bijvoorbeeld niet heel erg naar voren komt, terwijl dat juist een mooie dieptelijn zou zijn.
Ik ga wel even spelen, kijken of ik met schuifjes (en een bestand van 1,5MB) iets kan bereiken wat mij beter smaakt ;-)
Edit: gelijk even gedaan. Ik post (voor een makkelijke vergelijking) eerst nogmaals het beeld zoals ik het uit de openingspost heb gedownload, en daarna mijn snelle bewerking.
Ik heb niet veel bijzonders gedaan:
1) hooglichten op 15% gezet;
2) contrast op 15 gezet;
3) curves RGB in het midden iets naar beneden getrokken;
4) curves groen rechts iets naar beneden getrokken.
Dat levert een naar mijn smaak aantrekkelijker beeld op. Uiteraard is dat heel persoonlijk, en wordt ik niet gehinderd door een herinnering aan de feitelijke situatie ter plekke ;-) Wel zie je de groothoek-vignettering in de hoeken nu iets meer, maar dat vind ik zelf niet storend. En ik denk dat de knop "nevel verwijderen" op de RAW-versie ook wel eens nuttig kan zijn.
ORIGINEEL:
BEWERKING: