Marco en Frans ook bedankt.
Marco het was inderdaad een vrij moeilijke foto, ook door het vele blauw wat erin zat en dat terwijl ik m'n belichting op schaduw had gezet, maar het verschil tussen de lucht en de rest was denk gewoon veel te groot.
Frans, ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ik had de ISO inderdaad wat lager kunnen zetten door met een wat tragere sluitertijd de foto te maken.
Maar zoals wel vaker moest het allemaal iets te gehaast, want we waren om 6:15 uur die ochtend vertrokken en om 23:00 uur waren we pas weer terug in ons huisje in Italië.
Ik heb in 1e instantie de foto's gemaakt met de A7III waar de 24-105mm op zat, maar eigenlijk kwam ik mm's te kort, dus toen de A7IV met 200-600mm erbij gepakt en daar deze foto mee gemaakt en omdat ik met die lens meest m'n foto's maak met 600mm stond die dus nog op 1/400.
Nou is ISO-1250 geen probleem voor de meeste huidige systeem camera's, dus wat ruis betreft valt het allemaal nog wel mee en ik denk ook niet dat ik de foto nog veel lichter had kunnen maken, want dan had de lucht waarschijnlijk overbelicht geweest, maar iets had denk nog wel gekund.
Het mooiste was hier de 70-200mm geweest, want die is natuurlijk ook een stuk kleiner en lichter dan de 200-600mm en dus ook makkelijker stil te houden, maar die lens lag in het huisje in Italië.
En ik maak m'n foto's inderdaad meest wat donkerder, omdat ik dat meest mooier vind qua sfeer en omdat ik een hekel heb aan overbelichting en hoe donkerder je je foto's maakt, hoe minder kans op overbelichting natuurlijk.
Het tijdstip van maken had ik ergens hierboven ook al genoemd volgens mij en ik ben zelf ook niet helemaal ontevreden met de foto, ondanks dat het misschien nog wat beter had gekund.
Ik zal eens kijken of er misschien bij die foto's die ik met 105mm heb gemaakt een betere zit, dan zal ik die ook nog wel plaatsen.....zal 'm alleen iets meer moeten croppen denk, bij deze moest ik 2 foto's 'stacken', omdat het niet in 1 keer paste met 200mm.