Het is 26 aug 2025 01:51

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur sonsbeek 2008 Grandeur
 sonsbeek 2008 Grandeur
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 21:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Afgelopen zondag naar Grandeur in het Sonsbeekpark te Arnhem.
hierbij mijn weergaven van het kunstwerk "Head in tree" van Rona Pondick.

Hetmateriaal is zilver en het hoofd is een afgietsel van haar eigen hoofd. Zij gebruikt nl altijd vormen van haar eigen lichaam. (bron de bezoekersgids van Grandeur

Exif:
Iso 800 F9-11 tijden 1/320 -> 1/500

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 sonsbeek 2008 Grandeur
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 22:07 
Lid
Fotografie

Foto's van kunstwerken, het blijft een heikel punt, registreer je of voeg je iets toe als fotograaf.

De eerste en de laaste spreken mij het minste aan, bij de eerste mis ik de pointe van het gezicht, die haal je er niet uit, en je mist verder veel details van het kunstwerk.

Derde het beste zicht op het gezicht, maar valt een beetje weg in de shaduw.

Tweede is voor mij het sterkste, gezicht ggoed herkenbaar, licht en schaduwen geven het gezicht relief, en de achtergond is hier duidelijk een toevoeging van de fotograaf, en is dan meer dan registreren alleen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 sonsbeek 2008 Grandeur
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 22:54 
Lid
Fotografie

Ben het met je eens Mendel, dat het fotograferen van een kunstwerk een heikel punt is.
Want in feite maak je geen origineel beeld, maar ik vind als je er een eigen interpretatie aan probeert te geven, door standpunt,isolatie etc vind ik wel dat het moet kunnen.
Maar dat is ook de redendat ik gekozen heb voor documentaire/reportage want
Als je maar de auteur vermeld. En dan moet je nog oppassen dat je geen auteursrecht schendt.
Maar anderzijds gaat dit ook voor bijzondere gebouwen cq versieringen/ ornamenten etc. Want hier heb je het auteursrecht van de architect. Ook hier vind ik dat je een eigen interpretatie van het gebouw, brug etc moet geven.
Want als we recht in de leer zouden zijn, dan kan groot gedeelte van architectuur, bruggen (R'dam) en stadslandschappen wel worden vergeten.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp