Inmiddels heb ik een update gedaan op nr 1. Om het verhaal te recappen en compleet in één posting te zetten:
In December 2017 maakte ik een foto van hetzelfde gebied als wat je op foto Nr 1 ziet. Die foto uit 2017 zag er zo uit:
Nr 0:

Erg grijs gesteente, bijna geen tekening of kleuren daarin, in mijn ogen alles behalve een (voor mij) interessante foto.
Bij het nemen van de foto deze keer ben ik begonnen om een veel donkerder foto te maken, zo kwam deze uit de camera:
Nr 1 (onbewerkt):

Vervolgens heb ik dmv Niveaus, Curven, Belichtingslagen en een Radiant bewerking de foto lichter gemaakt, met behulp Photomatics heb ik het landschap qua kleur en detail geïntensiveerd en in eerste instantie ook de lucht.
Daar kwam deze foto uit
Nr 1 bewerkt: (Nr 1 bewerkt van hierboven):

Naar aanleiding van jullie feedback heb ik de intensivering van de lucht verminderd en heb ik de verzadiging van Geel en Rood in het landschap wat verminderd. Daar is nu deze foto uitgekomen:
Nr 1 bewerkt, versie 2:

Ik zit nu te editen op een klein laptop schermpje, mogelijk dat als ik 't op de grote monitor zie, ik nog wat meer wil aanpassen, maar voor het moment ben ik hier zelf wel blij mee. Overigens heb ik een paar auto's, die aan de rechterkant op de bergweg reden, met GF weggehaald. De stack in PS ziet er nu zo uit:

Allen bedankt voor jullie reacties! Wordt vervolgd voor de foto's Nr 2 en Nr 3.