Tsja en ik als Sony gebruiker zou het juist weer slim vinden als je overstapt naar Sony, wij van wc-eend adviseren.......
Mirrorless is de toekomst, de spiegelreflex zullen waarschijnlijk langzamerhand uit beeld verdwijnen en dus zullen er in de toekomst ook minder lenzen voor te koop zijn, je ziet dat al bij Sony.
Er is nieuw niets meer te koop voor de spiegelreflexcamera's, maar in het begin van de overgang kun je natuurlijk wel profiteren van lagere prijzen voor die 2e hands lenzen en 2e hands camera's maar dat houdt een keer op en als je dan verder wilt dan loop je 'vast'.
Maar ik zou niet gaan voor de A7RIII, je hebt inmiddels al weer 2 opvolgers daarvan(die veel sneller en beter zijn) en zoals je zegt heb je dan hele grote bestanden, want de R-serie is eigenlijk niet gemaakt voor actiefotografie, maar meer voor landschappen en zo.
Voor actiefotografie is eigenlijk de A9(II of III) in het leven geroepen, minder MP(en dus minder grote bestanden), maar wel razendsnel.
A9(24MP) is wel te betalen, maar II en III(die pas uit is) zijn natuurlijk knap duur.
Zelf heb ik een A7III en een A7IV, dat is eigenlijk het manusje van alles, de A7IV is snel, volgt je onderwerp alsof ie zich erin in vastgebeten heeft en is iets meer MP(33), dus best wel veel ruimte om te croppen nog en toch geen onwijs grote bestanden, voor mij perfect voor alles wat ik doe, zoals vogeltjes, maar ook actie van vogels in de vlucht, of rennende honden, soms ook wat pannen van auto's of motoren, maar ook landschappen en portretten en zo.
Heeft Eye-autofocus voor dieren, mensen en vogels en dat werkt echt super.
Zoals gezegd ben ik er heel tevreden mee, maar een overstap(met lenzen) is natuurlijk nog steeds niet goedkoop.
Ik ben toentertijd(2019) ook ineens overgestapt en heb later ook wat lenzen 2e hands kunnen kopen, dat scheelt aanzienlijk en er is best wel wat te verkrijgen op de 2e hands markt.
Veel succes met je keuze.