Ik volg Wil hier, dat de cocon er nu helemaal op staat vind ik al wel een verbetering.
Ik zie nu ook dat je met een vrij klein diafragma fotografeert (F/10 en de vorige F/11) en volgens mij is F/4 mogelijk op 600mm(omgerekend naar full frame) met jouw camera.
Je krijgt dan misschien de Libelle niet overal helemaal scherp, maar als het beestje stil genoeg zit kun je 2 of 3 (of nog meer) foto's maken met het scherpstelpunt op verschillende punten en die foto's later in de nabewerking over elkaar leggen en van elke foto's het scherpste deel gebruiken....foto stacking.
Dan krijg je een veel rustigere achtergrond en toch het beestje overal goed scherp.
In je vorige topic had je het over de ruis die deze 1 inch sensor geeft(ik zie het hier ook in de achtergrond, maar moet er ook bij zeggen dat ik gevoelig ben voor teveel ruis), maar ik heb zelf een Sony RX100 mark V gehad en daarbij vond ik de ruis juist reuze meevallen, zeker in vergelijk met m'n Sony A77II die ik toen ook had, en die RX100 V heeft dezelfde 1 inch sensor.
Zijn de foto's misschien flinke crops, of heb je de foto's in de nabewerking erg opgelicht?
M'n zwager heeft ook de Sony RX10 mark IV, maar zelf heb ik er nog nooit mee gefotografeerd, dus misschien heb je wel eerder last van ruis dan met een RX100, hoewel ze wel dezelfde sensor hebben..