Lækjavik een alleenstaande rots op het strand in het oosten van IJsland. Lækjavik heeft twee héél verschillende kanten. De eerste aanblik als je het strand opgaat is een vierkante blok. Wanneer je doorloopt en de andere kant bekijkt die ze hele andere uitstraling. De foto die we voor ogen hadden om te maken is niet gelukt....het was daarvoor véél te mooi weer. We hoopten op donkere wolken, mist en regen....Helaas, nog maar een keer terug.
Beiden vind ik mooi de eerste heeft de fotograaf op het strand wel een toegevoegde waarde en maakt het aantrekkelijker om naar te kijken.
De tweede foto is de rots beter verlicht door de zon en komt daardoor mooier uit.
Slecht weer altijd beter voor fotografen? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Zonnig weer, slecht weer, bewolkt weer, hagel, sneeuw etc…iedere type weer geeft zijn eigen sfeer aan de foto….
En mss moet ik dan eens een eigen wolkendek uit mijn archief in deze foto verwerken….
Bij deze 2 had bewolking denk inderdaad wat beter uitgepakt, maar je kunt niet alles hebben.
Toch 2 mooie foto's, waarbij de golf in de 2e een leuke bijkomstigheid is, maar voor mij toch ook de 1e de mooiere door de bergen(met een beetje sneeuw er nog op) in de achtergrond.