Waarom kijk je naar de A7C R en niet naar de A7C II?
De A7C R heeft 61MP lees ik, maar de A7C II heeft dezelfde sensor als in mijn A7IV zit en die is 33MP en die gaat super met ruis om vind ik.....A7C II is ook een kleine full frame camera, in ieder geval kleiner dan mijn A7IV en die vind ik al niet groot.
Zelf zou ik gewoon weer voor de A7IV gaan, die is wat groter, houdt dus wat makkelijker vast en heeft wat meer knoppen, waardoor je minder snel het menu in moet om iets te veranderen en je dus sneller kunt reageren.
Ik heb er zelfs nog een L-bracket op gemonteerd, waardoor het nog iets groter is en dus makkelijker vast houdt en het beschermd de camera ook een beetje bij stoten en vallen.
Qua lenzen kun je dan gaan voor de Sony 24-105mm(ik heb 'm ook, heerlijke scherpe lens, met een lekker bereik) en de Sony 200-600mm, die lens heeft inwendige zoom(en de Sigma en de Tamron volgens mij niet), dus de lens wordt niet langer en korter met in en uitzoomen en je kunt er teleconverters op gebruiken met een heel goed resultaat, ik gebruik 'm met de 1,4x teleconverter en dat ziet er nog gewoon heel erg goed uit en heb je dus 840mm op het eind.
Met die 2 lenzen zou je voorlopig vooruit kunnen en mis je alleen het stukje tussen 105 en 200mm.
Ik heb zelf nog een 12-24mm F/4 en de 70-200mm F/4 erbij, die zijn ook allebei super.
Ook heb ik nog een Samyang 35mm F/2.8, dat was eigenlijk het eerste lensje dat ik had(had ik al voordat ik m'n eerste E-mount camera had

) en dat is ook gewoon heel erg netjes qua kwaliteit en weegt bijna niks(86 gram of zo) en kocht ik voor €175,- 2e hands, ik schiet daar weleens concertfoto's mee en dat gaat ook prima als ik vooraan kan staan.
Als ik jou was zou ik trouwens zeker ook kijken of je sommige lenzen(of allemaal) niet 2e hands kunt kopen, vaak kun je dan zo goed als nieuwe lenzen kopen, maar wel voor minder geld.
Als voorbeeld zag ik pas een 200-600mm voor €1300,-, een 24-105mm voor €700,- en een 70-200mm F/4 voor €750,- te koop staan.
Ik heb de 12-24mm en de 24-105mm ook 2e hands gekocht en die doen het nog steeds prima.