Het is 19 aug 2025 19:47

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Honfleur en Noord-Normandië
 Honfleur en Noord-Normandië
BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 08:50 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit bericht wordt gesplits in deel 1 en 2. Ik had de regels niet goed begrepen.

Honfleur
Eglise Sainte Cathérine is een compleet houten middeleeuwse kerk gebouwd als een soort omgekeerde boot.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

6.
Fotografie

7.
Fotografie

Abbaye Saint Georges

8.
Fotografie

De meeste foto's zijn genomen met een Sony a7mk3 met de 24-105/f4 en 16-35/f4 lens en tevens de Pixel 9 Pro XL. Bij een aantal fietstochten had ik geen zin om met een camera te sjouwen. Ik heb tevens helaas last van flinke artrose die af en toe opspeelt en lichte apparatuur is dan nodig.
Ik had overigens tien jaar geleden niet gedacht dat een mobiel zo goed zo worden.

Laatst bijgewerkt door pieterbatenburg op 12 aug 2025 14:18, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 09:16 
Lid
Fotografie

Mooie reeks en mooie binnenkomer :up
Een aantal ervan geven zin om onmiddellijk naar daar te vertrekken.
De Abbaye St Georges vind ik de topper van de reeks.

In enkele foto's lijkt er linksboven nog een sensorvlek te zitten (bvb 1e van Falaise).
Misschien in je topic nog hier en daar een blanco lijn tussen 2 foto's plaatsen zodat ze niet aan elkaar kleven?

Ik zag de eerste keer de foto's niet maar door 1 link van een foto eens te openen kreeg ik ze daarna allemaal te zien. Misschien ervaren anderen dit ook zo? Ligt misschien aan een eigen Google account dat eerst eens moet getriggerd worden?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 09:46 
Lid

In eerste instantie had ik via Google Photos de delen link gebruikt maar dat bleek niet te werken.
Geen enkele foto was daarna zichtbaar.
Daarna heb ik ze allemaal moeten aanpassen en ook dat werkte soms niet goed. Uiteindelijk zijn ze allemaal zichtbaar.
Inderdaad, mijn sensor was dramatisch smerig in het begin. Blijkbaar had het poetsen van de sensor geen succes opgeleverd. Na een dag of twee, heb ik de sensor opnieuw schoon gemaakt en daarna ging het beter.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 12:22 
Moderator
Fotografie

Indrukwekkende serie Pieter. Lees hier nog even de regeltjes. Voor het aantal wat je mag plaatsen per dag.
viewtopic.php?f=2&t=57194

BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 13:43 
Moderator
Fotografie

Welkom hier Pieter, het is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld....hier kun je jezelf eventueel voorstellen

Mooie serie, maar zoals in de link van Jan al te lezen valt is het hier niet toegestaan om meer dan 8 foto's per topic te posten en ook niet meer dan 2 topics per dag, dus in totaal 16 foto's.
Wat je kunt doen is 8 foto's(het zijn precies 16 foto's) hier verwijderen en die in een nieuw topic(dus niet een nieuwe post in het huidige topic ;) ) plaatsen, met bijv. de naam "Honfleur en Noord-Normandië 2", of "Honfleur en Noord-Normandië deel 2".

Ook is het handig om je foto's te nummeren als je meer dan 2 foto's plaatst in 1 post, dan is het voor de reageerders makkelijker om aan te geven over welke foto het gaat. :)

Het andere topic over "Georgië en Armenië" gooi ik voor vandaag even op slot, want als je deze splitst in 2 topics zit je aan het maximale van 2 topics per dag, dit geldt alleen voor beoordelingstopics, dus bijv. voorstellen is nog wel toegestaan. ;)
Het andere topic zijn 17 foto's, maar de 1e foto heb je daar dubbel gepost, dus blijven er 16 foto's over, die je dus ook precies over 2 topics kunt verdelen.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 14:17 
Lid

Is goed, ik zal het splitsen. Ik heb ook een Wie ben ik? gepost.
Ik dacht dat die 8 foto's alleen voor foto's was waar je een beoordeling over vroeg. Dat hoeft van mij niet maar blijkbaar geldt dat voor alle posts. Ik zal er voortaan rekening mee houden.
De post over Georgië en Normandië kan ik nu niet bewerken omdat hij op slot is gezet.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2025 16:08 
Moderator
Fotografie

Als je geen beoordeling/reacties over kwaliteit etc. wilt dan kun je de foto's beter in Ratjetoe plaatsen, maar het leuke van een fotoforum is juist om te kijken en zeggen wat je van elkaars foto's vindt en of er nog wat te verbeteren valt....op bijv. Facebook kun je ook foto's plaatsen en dan alleen een duimpje of helemaal niets te krijgen.

De post over Georgië heb ik bewust op slot gezet, want er zijn ook maar 2 beoordelingstopics per dag geoorloofd en nu je deze gesplitst hebt zit je daar al aan.

Voor bijna alle topics die vallen onder fotobeoordeling geldt die regel van 2 topics en max 8 foto's per topic per dag, behalve voor Ratjetoe en Fotobespreking, maar dat laatste is ook niet echt een beoordelingstopic. ;)

In Ratjetoe worden meest leuke/aparte/vreemde/enz. foto's geplaatst die, volgens de maker, niet echt geschikt zijn om te beoordelen, vanwege niet mooi genoeg, of gewoon een kiekje.
Ik heb in jouw topics al een aantal foto's gezien die daar niet echt thuis horen, daar zijn ze gewoon te goed/mooi voor. :)

BerichtGeplaatst: 15 aug 2025 18:01 
Moderator
Fotografie

Mooie serie van Normandië, waar voor mij foto 1, 4 en 8 de betere zijn.
De sensorvlekken zijn al genoemd, maar ik zou foto 2 en 3 ook nog wat rechttrekken.

Wij zijn vorige jaar ook in Normandië geweest, mooie streek, met ook veel herinneringen aan D-Day in WW2.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2025 19:11 
Lid
Fotografie

Voor mij 4 5 en 8 :) Leuke foto's en het geeft een leuke impressie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp