ƒ/5.0
26.0 mm
1/80
1600
Update

Als het bevalt is de laatste versie bij DXO verkrijgbaar:Peter Koster schreef:De gratis versie van Google is nog altijd te downloaden en wel hier. Werkt probleemloos in de huidige versie van photoshop en naar het schijnt ook standalone.
GladiusMaximus schreef:.Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, ben ik een liefhebber van zwart-wit,
al vanuit mijn analoge dokatijd.
Spelen met filmtypes, kortere of langere ontwikkeltijden, doordrukken, tegenhouden etc.
Ook in het digitale tijdperk ben ik dat blijven doen.
Ik ben een vroege en trouwe gebruiker van de NIK Collection, in het bijzonder van Silver Efex.
Al mijn zwart-wit omzettingen doe ik daarmee, want zoveel mogelijkheden om te fine tunen.
Alleen al daarvoor is de NIK Collection zijn geld meer dan waard.
Vooral versie 8 is voor Silver Efex een belangrijke verbetering.
In de onderstaande video worden helder de beste workflow en de mogelijkheden van Silver Efex uiteengezet.
Je krijgt er niet de geur van de ontwikkelaar en de fixeer bij, maar je waant je weer in de oude analoge doka.
Je kunt aan de slag met een 30 dagen trial-versie:
https://nikcollection.dxo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, ik krijg geen provisie.
De video:
https://www.youtube.com/watch?v=ySFE3cURA20" onclick="window.open(this.href);return false;
(je kunt Nederlandse ondertiteling inschakelen bij de instellingen)..

Ik heb de betaalde versie en dus up to date, maar ik krijg geen Host applicaties en ook niets zichtbaar nadien bij plugins/ filters.wilw schreef:Bij de gratis (oude) 1.2.11 versie weet ik of ze als plug-in geinstalleerd kunnen worden in PS.
Of dit bij de proefversie v8 wel kan weet ik niet
In de v6 die ik heb, staan ze als plug-in in het menu 'filters"

Dat duspetervaneekelen schreef: Wat in ieder geval geholpen heeft is om de inhoud van C:\Program Files\Nik Collection te kopieren naar C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 2025\Plug-ins\Google. Ik weet niet of dat genoeg is maar je kunt het proberen.

Dan neem ik aan dat je NIK Collection 8 draait op Photoshop 2025.Ik heb de betaalde versie en dus up to date, maar ik krijg geen Host applicaties en ook niets zichtbaar nadien bij plugins/ filters.

Met betaalde versie bedoelde ik Photoshop.GladiusMaximus schreef:.Terug van weggeweest viel ik in dit topic.Dan neem ik aan dat je NIK Collection 8 draait op Photoshop 2025.Ik heb de betaalde versie en dus up to date, maar ik krijg geen Host applicaties en ook niets zichtbaar nadien bij plugins/ filters.
NIK wordt dan geïnstalleerd in C:\Program Files\DxO\Nik Collection 8
Je vindt de onderdelen dan in Filter en in Plug-ins.
Zie je ze niet, installeer NIK dan opnieuw, maar zorg ervoor dat Photoshop en Lightroom gesloten zijn...