Het is 21 okt 2025 11:52

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur stukje Walcheren
 stukje Walcheren
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 18:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
dinsdag naar Vlissingen getreind en daar met de fiets naar Domburg
Onderweg wat foto's van het landschap gemaakt en uiteraard het afgekloven onderwerp van de golfbrekers (de paaltjes) ook geprobeerd. Valt niet mee. maar toch hierbij de kop van een paaltje.

Exif allen op 400 iso

#1 f 10 1/400" strand bij Vlissingen
#2 f 14 1/800" strandhutjes
#3 f 13 1/640" het golfbrekerpaaltje

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 stukje Walcheren
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 20:15 
Lid
Fotografie

Foto 1: lekker minimalistisch, heeft toch wel wat.
Foto 2 en 3 heb ik persoonlijk niet heel veel mee. De kleurige strandhuisjes in foto 2 hebben wel iets lekker frissigs.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 stukje Walcheren
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 20:49 
Lid

Voor mij persoonlijk zijn die paaltjes zeker (nog?) geen afgekloven onderwerp hoor ;). Sterker zelfs, voor mij is foto 3 een originele foto met een mooie passende kleurtint en de schaduw die hem wat diepte meegeeft.
Nr.1 heeft een mooie compositie vind ik waar je onderwerpen flink wat ruimte in de kijkrichting hebben. Zoveel dat ik toch een beetje twijfel zelfs of dit misschien niet wat teveel is(?)
Nr. 2 vind ik iets aan de rommelige kant ogen. Ik weet niet wat je bedoeling was om te laten zien, maar persoonlijk denk ik dat de rij huisjes een mooi onderwerp zijn die je misschien dan wat meer close-up in beeld zou mogen brengen. De kleuren ogen lekker zomers!

stukje Walcheren
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 21:47 
Lid
Fotografie

Eerste voor mij een aangenaam beeld, fijne diagonaal met kustlijn in beeld, en wandelaars aan de buitenzijde geplaatst met veel ruimte om hun wandeling voort te zetten.

Tweede horizon iets teveel in midden, waardoor je spanning mist, wel aangename kleurtjes. Kind op voorgrond net te klein om blikvanger te zijn.

Derde spreekt me niet zo aan, kwestie van smaak ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 stukje Walcheren
BerichtGeplaatst: 10 aug 2008 23:23 
Lid
Fotografie

allen dank voor de reactie's
bij #1 vond ik de ruimte voor de wandelaarsters belangrijk, was nl verder een leeg strand.
bij #2 spraken de kleuren mij aan en ook de comp. De persoon op de voorgrond vult wel het grote lege stuk strand, en vormt nog een driehoekje met de 2 meeuwen (goed kijken, viel mij ook thuis pas op :P

En Mira # 3 tenslotte is omgezet naar sepia en bovendien is er korrel aan toegevoegd + contrastrijk gemaakt Ben trouwens blij dat ik toch nog een interessante foto vna het onderwerp heb kunnen maken :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp