Het is 27 nov 2025 03:30

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Duitse Panther uit WW2
 Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 25 nov 2025 02:51 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Foto is gemaakt bij het oorlogsmonument in Houffalize(België) en ik heb er m.b.v. AI een andere achtergrond achter gezet.
Moest handmatig best nog wel veel aanpassen, dus dat AI is wat dat betreft nog steeds niet optimaal. ;)

Als jullie benieuwd zijn naar het origineel dan hoor ik het wel. :)

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 25 nov 2025 18:03 
Lid
Fotografie

De Panther komt goed uit de verf zo. Hij is voor mn gevoel alleen een beetje te clean ten opzichte van de omgeving.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 25 nov 2025 18:58 
Moderator
Fotografie

Bedankt Marco, ik kan het alleen maar met je eens zijn en ik heb al geprobeerd om via AI wat modder en stof toe te voegen, maar dat lukt me nog niet helemaal......hij vervangt dan bijvoorbeeld de hele tank voor een vieze pick-up truck. :rof
Nu heb ik al handmatig wat gedeeltes viezer(donkerder) proberen te maken, zoals de wielen en net boven de rupsbanden, want dat was allemaal wel heel erg clean.

De tank staat gewassen en wel onder een afdak, dus die wordt daar ook bijna niet vies(of je moet er een paar emmers met blubber tegenaan gooien voor de foto :DD ).
De ondergrond met rotsblokken is ook de werkelijke ondergrond, dus dat is wel leuk voor de foto, maar de rest er omheen is weinig fotogeniek vind ik. ;)

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 13:07 
Lid
Fotografie

Best een goede poging om met AI de foto meer authenticiteit te geven door een "reële" achtergrond. Is dikwijls wat trial en error, geduld en nog wat manuele aanpassingen.
Toch knap resultaat.
Wel eens met Marco ivm de zeer cleane look van de tank, en Ron's commentaar daarop.

Nog een tip voor Ron (gezien jij zo geïnteresseerd bent in WW2) : weekendje weg op 13/14 december
https://bastognebarracks.be/nl/nuts-2025

Beslist een top event !
grtjs
piet

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 13:53 
Moderator
Fotografie

Bedankt Piet, ik kan het helemaal eens zijn met jouw reactie en ook bedankt voor de tip! :)

Dat NUTS-weekend bij Bastenaken lijkt me inderdaad wel leuk, maar ik weet niet of we nu alweer naar België zullen gaan en ik denk dat m'n vrouw ook wel weer even genoeg van WW2 heeft gezien. ;)
Vorig jaar had ik daar wel heel erg graag heen gewild, toen was de enige rijdende King Tiger(uit Frankrijk) daar ook aanwezig, maar toen kreeg ik het pas te horen toen het al voorbij was.
Nou zijn Joop(Fotosmurf) en ik afgelopen voorjaar wel naar Militracks, bij Overloon, geweest en daar was die tank ook.
Ik heb er wel leuke foto's van kunnen maken, maar niet rijdend......door een miscommunicatie hebben we het rijden van die tank gemist. :dk :(

Tijdens het laatste tripje van mijn vrouw en ik naar België zijn we ook nog in La Gleize geweest(ik was daar een aantal jaar geleden ook al geweest) en daar staat ook een King Tiger(zonder motor) en daar heb ik ook wel weer een aantal leuke foto's van kunnen maken.......althans dat vind ik zelf.
Ik zal er daar binnenkort misschien ook nog wel een aantal van hier laten zien, hoewel ik eigenlijk wel het idee heb dat foto's van tanks en andere oorlogsmaterialen het hier vaak niet zo goed doen. ;)

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 15:08 
Lid
Fotografie

Persoonlijk heb ik inderdaad moeite om het doel los te zien van de techniek.

-- 26 nov 2025 14:08 --

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 16:13 
Lid
Fotografie

Ron62 schreef:

Dat NUTS-weekend bij Bastenaken lijkt me inderdaad wel leuk, maar ik weet niet of we nu alweer naar België zullen gaan en ik denk dat m'n vrouw ook wel weer even genoeg van WW2 heeft gezien. ;)

WW2? Afgezien van het feit (voor mij dan) dat omgeving Houffalize de meest mooie van de Ardennen is, stikt het daar ook nog eens van de bevers, zwijnen, edelherten, dassen, wilde katten en zelfs wasberen. Ja ik het weet het, dat is een exoot.

Wellicht iets om je vrouw voor thuis te laten, https://www.landschapvzw.be/zoogdierenhut-belgische-ardennen

Daarnaast kun je in zowel Houffalize, als Achouffe en andere dorpen, heerlijke Belse bieren drinken :)

Kortom, genoeg redenen om daar nog eens te passeren ;)

Wat betreft de foto, lastig Ron... Niet helemaal mijn ding, maar de tank staat er verder keurig op. Denk alleen dat de achtergrond wat minder passend is.

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 18:26 
Moderator
Fotografie

@Frans, ik snap wat je bedoelt, maar dat is natuurlijk met wel meer dingen zo.
Ik hou ook van horrorfilms en zo en zo'n tank komt op mij een beetje over als een groot monster(wat het in feite ook is ;) )en dus 'fascineert' me dat en jou dus niet....zijn we weer bij dat smaakgevalletje.

@Wisse,
Meksjoef schreef:
WW2?
World War 2(2e wereldoorlog) ;)

Wij zaten in een heel klein plaatsje wat tegen Manhay aan ligt, ongeveer 20 km. vanaf Houffalize.
In Manhay staat ook een Panther, maar die heb ik in het verleden al vastgelegd, dus die dit keer overgeslagen.
Maar het is allemaal mooi daar in de omgeving, we zijn bij Dinant geweest, ook mooi, vlakbij Spa in La Gleize, ook een mooie omgeving en net over de grens in Duitsland en Luxemburg is het ook schitterend, daar zijn we ook al meerdere keren geweest.

Die hut is misschien ook wel leuk om te doen en dan inderdaad niet met m'n vrouw, maar ik kan daar zelf niet meer heen rijden(vanwege het functioneren van maar 1 evenwichtsorgaan), dus zonder een 'chauffeur' kom ik daar niet.....ik kan nog wel korte stukjes rijden hier in de buurt als ik me goed voel, maar zo'n lang stuk is veel te vermoeiend.

Belgische bieren drink ik regelmatig(niet teveel in 1 keer :DD ), we zijn een paar jaar geleden ook in de brouwerij van d'Achouffe geweest en ik had nu van huis al wat lekkere biertjes mee genomen(Gulden Draak, Rochefort) en net voor we naar huis gingen nog een aantal lekkere mee terug genomen uit de supermarkt in België.

Wat de foto betreft vind ik de achtergrond juist wel goed geslaagd en zeker beter dan bij het origineel en ik vind het er ook goed bij horen, maar zoals gezegd is de tank nog wat te schoon, misschien dat ik binnenkort een filmpje of beschrijving tegen kom waarmee het me wel lukt om de tank in Photoshop wat viezer te maken. :D

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 18:40 
Lid
Fotografie

Het vraagteken was een foutje :) Ik weet wel wat WW2 betekend :P

ikzelf blijf meestal wat meer hangen rond Houffalize, Achouffe, Wibrin en La Roche.
Omgeving Wibrin (Bois Saint-Jean 1, 6982 La Roche-en-Ardenne, Belgium) kun je al zat wild spotten als je eens vroeg opstaat. Rottes zwijnen, kuddes herten en een eenzame vos is geen uitzondering. Doe je een rondje door de vallei van de feeen, zul je genoeg bever sporen en burchten zien.

Kortom, ik probeer hier toch wel elk jaar danwel twee jaar eens te passeren :)

Duitse Panther uit WW2
BerichtGeplaatst: 26 nov 2025 18:59 
Moderator
Fotografie

La Roche-en-Ardenne zaten we 3 jaar geleden, staan ook 3 tanks(Engelse, Amerikaanse, Duitse) uit WW2 daar en een museum waar we toen niet geweest waren, maar dit jaar wel.

Ik ga eigenlijk altijd meer voor de natuur, kastelen en musea daarheen dan voor voor het wildlife en vroeg opstaan is nog nooit een hobby van me geweest. :rof
Het enige wat ik qua wildlife nog weleens vast wil leggen in die omgeving zijn roofvogels en dan vooral Rode Wouwen, maar volgens mij heb ik dit jaar maar 1 Buizerd en 1 Torenvalkje op afstand gezien, viel wat dat betreft een beetje tegen dus. ;)

Wij gaan regelmatig die kant op, maar hebben nooit een vast gebied, soms is het België, dan weer Duitsland en dan weer Luxemburg, het is allemaal mooi. :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp